رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد گفت: نرخ ارز با شیبی کند روند افزایشی دارد؛ تداوم این روند ممکن است سبب افزایش نسبی در قیمت موبایل شود. عدم تعادل در قیمت ارز ممکن است افزایش قیمت موبایل را به دنبال داشته باشد.

تداوم روند افزایشی قیمت ارز رشد نرخ موبایل را به دنبال خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین،  افشین اکبری‌حداد در خصوص وضعیت بازار موبایل اظهار کرد: موبایل کالایی صددرصد وارداتی است و کاهش و افزایش قیمت ارز از جمله عوامل مؤثر بر قیمت آن است. در این مدت قیمت ارز اندکی رو به افزایش بوده است. فعالیت بیش از استاندارد واردکنندگان و رقابت ناشی از تخصیص ارز، باعث شده افزایش قیمت محصولات وجود شکل نگیرد. همچنین هم‌اکنون با کمبود اجناسی مانند موبایل در بازار مواجه نیستیم.

وی افزود: با وجود شرایط نامناسب اقتصادی و بیماری کرونا به سبب ارتباط مستقیم موبایل با تکنولوژی و وابستگی بسیاری از فعالیت‌های جامعه به موبایل، ممکن است مردم از سایر هزینه‌های خود بکاهند و به خرید موبایل بپردازند. بنابراین علی‌رغم اینکه بازار موبایل نیز تحت تأثیر شرایط قرار گرفته و از رونق معمول آن کاسته شده است اما در مقایسه با سایر بازارها تقاضا برای محصولات آن همچنان وجود دارد زیرا به تعبیری موبایل در اولویت مردم قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد بیان کرد: شیائومی همچنان پرتقاضاترین برند تلفن‌های همراه است که البته در حال حاضر از واردات برخی از مدل‌های این برند جلوگیری می‌شود زیرا برخی از مدل‌های این برند سرشماره‌های اضطراری را نمی‌گیرد. ما به دنبال پیگیری و حل این مشکل هستیم زیرا شیائومی سهم بزرگی از بازار موبایل را به خود اختصاص داده است. به نظر من نبود مدیریت درست و مناسب و جلوگیری از واردات آن تأثیر به‌سزایی در بازار، کمبود کالا و به تعبیری افزایش قیمت خواهد داشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.