روحانی اهل تسن و رئیس جمعیت «قولنا و العمل» ضمن انتقاد شدید از آمریکا تأکید کرد مزدوران ایالات متحده در لبنان، باید از مزدوران این کشور در افغانستان درس بگیرند.

آمریکا جز محاصره، سودی برای ما ندارد

به گزارش قدس آنلاین، «احمد القطان» روحانی اهل تسن و رئیس جمعیت «قولنا و العمل» (حرف ما و عمل) از اظهارات و انتقادات از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله به شدت انتقاد کرد.

پایگاه خبری النشره به نقل از القطان گزارش داد، این افراد، به کشتی حامل سوخت ایران که عازم لبنان است، اعتراض کردند؛ آن هم «برای جلب رضایت آمریکا و دشمنان لبنان و به بهانه اینکه این کشتی، تحریمهای زیادی برای لبنان به همراه خواهد داشت».

وی ادامه داد: «چه کسی از [حضور] آمریکا در لبنان استفاده کرده است و به جز محاصره، در این بحران، چه عایدی برای لبنان داشته است؟».

این روحانی اهل سنت همچنین از جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: «همه ما شنیدیم که یک کشتی از ایران به لبنان می‌آید. از آنجایی که ما در لبنان، قدرتمند هستیم... گفتیم که کشتی، خاک لبنان است تا دشمنان پیش از هر گونه تعرضی، هزاران میلیون بار، [در اقدام خود] محاسبه کنند».

القطان خاطر نشان کرد، برخی افراد در لبنان می‌خواهند که این کشور خوار و وابسته به آمریکا و دشمنان باشد، ولی «مزدوران آمریکا باید از مزدوران این کشور در افغانستان و سایر کشورها، درس بگیرند».

وی تصریح کرد: «اگر بین صفوف حقارت [صفوف سوخت] و بین اینکه از یک کشور برای ما نفت آورده شود، مخیر شویم، به هر کشوری که برای ما هر کمکی ارسال کند، تشکر خواهیم کرد... الان نیز می‌گوییم که ایران، متشکریم».

جمهوری اسلامی ایران یک محموله سوخت به لبنان فرستاده است. سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله هشدار داد که هر گونه تعدی به این محموله، تعدی به خاک لبنان است.

کشور لبنان یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند  و در همه این مدت آمریکا نه‌تنها کمکی برای رفع مشکلات لبنان انجام نداده بلکه با تحریم این کشور به بهانه‌های مختلف معیشت لبنانی‌ها را سخت کرده است.

لبنان در در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

بحران سوخت تا جایی در این کشور پیش رفته است که برخی منابع خبری از قطعی برق در بخش‌های جنوبی لبنان خبر دادند و ارتش این کشور اعلام کرد که فقط برای ۴ روز سوخت دارد و پس از آن دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

در پی تشدید این بحران، رسانه‌های لبنانی همچنین درباره خطر اتمام مازوت و قطعی برق در بخش‌های حیاتی این کشور از جمله بیمارستان‌ها هشدار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.