رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه آینده احتمال اینکه قیمت طلا در بازار جهانی با یک رشد چشمگیر مواجه شود، زیاد است. با یک انطباق‌سازی کلی می‌توان پیش‌بینی کرد که در ۶ماه دوم سال جاری احتمال رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و بازار داخلی وجود دارد.

احتمال رشد قیمت طلا در بازارهای داخلی

به گزارش قدس آنلاین، شهرام مرصعی در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار بر تغییر قیمت‌ها، مناسبت‌ها است و این مسئله در تمام دنیا صدق می‌کند. تغییر روند عرضه و تقاضای بازار در زمان مناسبت‌ها و تعطیلات یک امر طبیعی‌ است هرچند که این مناسبت‌ها در کشور ما نسبت به سایر کشورها طولانی‌تر است. مواجه شدن با یک رکود چشمگیر در بازار به هنگام فرارسیدن مناسبت‌ها  اتفاقی است که تنها در کشور ما رخ می‌دهد. در ایام تعطیلات، خرید و فروش‌ها کاهش می‌یابند، و چرخش‌های مالی کند می‌شود.

وی افزود: در گذشته که تعطیلات مربوط به مناسبت‌ها و سوگواری‌ها مانند اکنون طولانی نبود، یک فرصت طلایی برای واحدهای صنفی ایجاد می‌شد تا بتوانند کمبودها و نیازمندی‌های خود را چه در حوزه طلا و جواهر و چه در سایر زمینه‌ها تامین کنند. بنابراین برعکس خرده فروشان، واحدهای تولیدی در این برهه‌های زمانی که تعطیلات صورت می‌گرفت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دادند اما متاسفانه طولانی شدن زمان تعطیلات و دوره سوگواری‌ها، باعث پیدایش رکود مضاعف در بازار شده و مستقیما به واحدهای تولیدی نیز آسیب جدی وارد کرده است.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی با بیان پیدایش رکود در بازار تا دو ماه آینده گفت: همچنین قابل پیش‌بینی است که در دو ماه پیش‌رو، با رکود سنگین‌تری در  بازار طلاو جواهر مواجه خواهیم شد و خرده‌فروشان تا زمانی که رونقی هرچند اندک به بازار برگردد، چاره ای ندارند جز آنکه کالای کمتری را تولید کرده و به فروش برسانند.

مرصعی در ادامه افزود: در ۶ ماه آینده احتمال اینکه قیمت طلا در بازار جهانی با یک رشد چشمگیر مواجه شود، زیاد است. با یک انطباق‌سازی کلی می‌توان پیش‌بینی کرد که در ۶ ماه دوم سال جاری احتمال رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و بازار داخلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم کنترلی که برای حفظ قیمت دلار صورت گرفته به زودی تغییر خواهد کرد تا بخشی از کمبود بودجه سال جاری را جبران نماید. این اتفاق موجب پیدایش تغییراتی شده که باعث سیر صعودی دلار تا مهر ماه سال جاری می‌شود. مهر ماه سال جاری یک دوره زمانی حساس به نظر می‌رسد زیرا در سال‌های گذشته نیز حداقل برای دو نوبت تنزل‌ شدیدی در ارزش ریال در مقابل دلار در زمان مشابه صورت گرفته و ممکن است مجددا در مهر ماه شاهد کاهش ارزش ریال باشیم. از طرفی اقدامات رئیس‌جمهور و تصمیماتی که در حوزه بین‌الملل خواهد گرفت اگر در جهت تنش زدایی باشد، می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر کاهش موقتی قیمت دلار در مهر ماه سال جاری باشد.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه روند نزولی ارزش دلار آنچنان تدوامی نخواهد داشت و دوباره دلار به روند صعودی باز خواهد گشت. به گونه‌ای که هرچه به انتهای سال نزدیک‌تر شویم، احتمال افزایش قیمت دلار بیشتر خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.