سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی ۲۷۰ جلسه در ۱۵ کمیسیون تخصصی مجلس برگزار شده است.

کمیسیون های مجلس در ۲۷۰ جلسه برنامه های وزرا را بررسی کردند

به گزارش قدس آنلاین، «سیدنظام الدین موسوی» اظهار کرد: خوشبختانه ۱۹ وزیر پیشنهادی دکتر رییسی در دولت سیزدهم به نوبت در این کمیسیون ها حضور یافتند و از برنامه های خود دفاع کردند، ضمن اینکه در این جلسات نمایندگان نیز شناخت بیشتری از وزرا پیدا کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این روزها برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مجلس روزهای پر تلاشی را داشته است، گفت: پس از اینکه رییس جمهور یک هفته قبل از موعد قانونی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد بلافاصله جلسه کمیسیون های تخصصی مجلس با وزرای پیشنهادی آغاز شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هر ۱۹ وزیر پیشنهادی دکتر رییسی در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور پیدا کردند و با برنامه های خود را به اعضای کمیسیون های تخصصی ارائه دادند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر کمیسیون های تخصصی وزرای پیشنهادی در نشست های فراکسیون های مختلف مجلس نیز حضور پیدا کردند تا برنامه ها و مطالب وزرای پیشنهادی در فراکسیون ها نیز مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.

وی گفت: پس اینکه وزرای پیشنهادی در کمیسیونها و فراکسیون ها به سوالات نمایندگان پاسخ دادند، با حضور رییس جمهور در مجلس و معرفی تک تک وزرای پیشنهادی، رسیدگی به صلاحیت وزرا از ۵ روز پیش در صحن مجلس آغاز شد و فردا به احتمال زیاد برای تعیین صلاحیت وزرا رای گیری انجام می شود.

موسوی تصریح کرد: رییس مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی را همین نمایندگان انتخاب کرده اند و در واقع می تواند گفت که مجلس ساختاری دارد که خود نمایندگان آن را به وجود آورده اند و ساختار فعلی را  ۲۹۰ نماینده مردم در مجلس شکل داده اند.

در ادامه این برنامه عضو دیگر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: از روز شنبه گذشته تاکنون ۳۷ ساعت جلسه مفید در مجلس برگزار شده تا برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

«سید محسن دهنوی » افزود: مجلس شوریا اسلامی بر اساس قانون موظف است که صلاحیت وزرا را تایید کند و در اینجا به مردم قول می دهیم که بنای ما در این بررسی ها همراهی با دولت است تا با تشکیل دولت جدید مسایل و مشکلات اقتصادی مردم مورد توجه جدی قرار گیرد و به خصوص اینکه در زمینه اقتصادی و معیشتی مردم نمایندگان مجلس به هیچ عنوان کوتاهی نخواهند کرد.

این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آخرین وزیر که در مجلس از خود دفاع خواهد کرد وزیر ورزش و جوانان است و پس از آن رای گیری برای صلاحیت وزرا در مجلس آغاز خواهد شد که نمایندگان مجلس آرای خود را در خصوص هریک از وزرا باید به گلدان ها بریزند و شمارش آرا نیز به صورت دستی انجام خواهد شد.

دهنوی با بیان اینکه نتایج آرای نمایندگان برای صلاحیت وزرا همزمان اعلام خواهد شد و تا آخر وقت فردا ممکن است رای گیری به پایان برسد، اظهار داشت: در صورتی که وزیری رای نیاورد رییس جمهور برای وزارتخانه مربوطه سرپرست منصوب خواهد کرد تا وزیر دیگری برای کسب اعتماد به مجلس معرفی شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه ۲۷۰ جلسه در کمیسیونها و ۱۰۰ جلسه در فراکسیون ها برای وزرای پیشنهادی برگزار شده است و در مجموع وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در ۳۷۰ جلسه برنامه های خود را به نمایندگان محترم مجلس ارائه دادند.

دهنوی در خصوص دلالی رای در این دوره مجلس شورای اسلامی افزود: به هیچ عنوان نمایندگان مجلس اجازه ندادند در این دوره کسی برای جمع آوری رای برای وزرا دلالی کنند و حتی مجلس در روزهای عاشورا و تاسوعا هم فعال بود و شهادت می دهم که کمیسیونهای تخصصی مجلس به تخصص وزرا و وضعیت معیشت و رفاه مردم دقت نظر بیشتری دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.