با نزدیک شدن به تعطیلات پایان هفته ممکن است برخی از شهروندان تصور کنند که محدودیت های جاده‌ای تردد لغو شده باشد و از این رو قصد سفر داشته باشند، موضوعی که رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اقدام با یادآوری ادامه ممنوعیت های تردد تاکید کرده که اجرای طرح منع تردد سراسری دستکم تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه به قوت خود ادامه دارد.

سفر ها همچنان ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت اجرای طرح منع تردد سراسری در جاده های کشور از حدود دو هفته پیش آغاز شده بود، گفت: اجرای این طرح بنا بر تصمیم ستادملی مقابله با کرونا همچنان و دستکم تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز هر تصمیمی که از سوی ستادملی مقابله با کرونا اتخاذ شود، اجرا می‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح منع تردد سراسری همچنان و با قوت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همانند روز اول اجرای طرح، طرح منع تردد بین استانی در حال اجراست و ماموران پلیس با حضور در ورودی و خروجی های بین استانی از تردد خودروها جلوگیری کرده و آنان را مبدا باز می‌گرداند.  

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا  ادامه داد: خودروهای متخلف نیز بسته به وضعیت آن استان یک میلیون یا ۵۰۰ هزارتومان جریمه می‌شوند.  

شیرانی درباره اینکه آیا پس از ساعت ۲۴ روز جمعه منع تردد لغو شده و تردد خودروها عادی می شود یا خیر به ایسنا گفت: در این مورد در جلسه ستادملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود و هر تصمیمی که گرفته و به پلیس ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. اما اگر تصمیم جدیدی هم گرفته نشود، مطابق مصوبه قبلی و بر اساس وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرها محدودیت های ترافیکی اجرا می شود. در نتیجه اینطور نیست که محدودیت های سفر برداشته شود.  

به گفته وی، اجرای طرح منع تردد شبانه نیز همچنان در تمام شهرهای کشور اجرا می شود و خودروهای فاقد مجوز از ساعات ۲۲ تا ۳ بامداد اجازه تردد در سطح شهر را ندارند و در صورت تردد ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.  

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین از شهروندان خواست که از انجام سفر و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند تا با سرعت بیشتری بتوان از شرایط دشوار کرونایی عبور کرده و چرخه انتقال متوقف شود.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.