مفتی جعفری لبنان گفت: ارسال کشتی، پایان بخش چند دهه سیطره آمریکا بر لبنان است.

واکنش مفتی لبنان به کمکهای ایران: ارسال کشتی، پایان‌بخش چند دهه سیطره آمریکا بر لبنان است

به گزارش قدس آنلاین، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان تأکید کرد: جنگ امروز علیه لبنان، «یک جنگ آمریکایی است که بر اساس اصل سرزمین سوخته صورت می‌گیرد».

قبلان با بیان اینکه «آمریکا همپیمانانش را قربانی می‌کند تا به دشمنانش آسیب بزند»، گفت: واشنگتن در تلاش است تا از دست مقاومت در لبنان راحت شود و در این زمینه از ابزارهای مالی و سیاسی برای فشار به مردم این کشور استفاده می‌کند؛ از دارو گرفته تا شیرخشک.

پایگاه خبری «النشره» به نقل از مفتی جعفری لبنان گزارش داد، آمریکا نسبت به لبنان و مردم این کشور، کینه دارد و این سیاست کثیف و جنایتکارانه‌ای است که علیه مردم لبنان اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: «آری، این واشنگتن و این سیاستهای کینه‌توزانه و غیر عادلانه آن است؛ سیاستهای فشار و هرج‌ومرج پویا تا مردم را به ستوه آورد و یک فاجعه اجتماعی رخ دهد که کشور را ۱۰۰ سال به عقب بازگرداند».

قبلان بر این باور است که اقدامات آمریکا علیه مردم لبنان، با هدف تسلیم کردن آن و تن دادن به دیکته‌های این کشور و در راستای خدمت‌رسانی به تل‌آویو است، ولی «ما این مسئله را هرگز نخواهیم پذیرفت، بلکه در کنار ارتش و مقاومت، از کرامت و کشور خود دفاع خواهیم کرد».

مفتی جعفری با تأکید بر لزم خیزش مردم در برابر اقدامات آمریکا، تصریح کرد: اگر این مسئله رخ ندهد، آمریکا به این نتیجه خواهد رسید که سیاست گرسنه نگه داشتن، باعث خواهد شد که تسلیم شوند و برنامه‌هایی علیه آنان اجرایی خواهد شد که فقط در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است.

وی درباره تشکیل کابینه نیز گفت: «شروطی که برای تشکیل کابینه مطرح می‌شود، ساختگی است و آمریکا عامل اصلی آن است؛ زیرا خواستار تشکیل دولت نیست».

قبلان در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با هماهنگی مافیا و باندهای لبنانی، در پی تحمیل هزینه بیشتر به مردم لبنان است، ولی غافل از این است که «گروه‌های ملی‌گرا، جنگ مستقیم و بدون محدودیتی را برای حمایت و نجات کشور آغاز کرده‌اند؛ بدون دولت یا با دولت. لذا کلید نجات شاید با [ارسال] شجاعانه یک کشتی آغاز شود تا بدین ترتیب چندین دهه سیطره راهبردی واشنگتن بر لبنان به پایان برسد».

مقصود وی از این کشتی، کشتی حامل سوختی است که جمهوری اسلامی ایران اخیرا به لبنان فرستاد. سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله هم هشدار داد که هر گونه تعدی به این محموله، تعدی به خاک لبنان است.

لبنان از سال گذشته با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند  و در همه این مدت آمریکا نه‌تنها کمکی برای رفع مشکلات لبنان انجام نداده بلکه با تحریم این کشور به بهانه‌های مختلف معیشت لبنانی‌ها را سخت کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.