۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 765921

عضو هیات مدیره انجمن علمی تعاون معتقد است تا زمانی که با مشکل جذب سرمایه ها مواجه هستیم و امکان ایجاد مشاغل بزرگ را نداریم باید روی کسب و کارهای خرد و کوچک که در شرایط موجود بهتر جواب می دهد، متمرکز شویم.

کسب و کارهای کوچک جواب می دهد!

به گزارش قدس آنلاین، رضا محمودی با اشاره به اولویتهای مهم بخش تعاون و لزوم پیگیری و توجه آنها از سوی وزیر تعاون اظهار کرد: معتقدم حضور آقای عبدالملکی به جهت جوان بودن و داشتن اندیشه‌های نو در بحث تعاون و کسب و کار موثر خواهد بود چرا که جنس کسب و کار خصوصا کسب و کارهای خرد و کوچک را می شناسد و تعاونی ها هم جزو کسب و کارهای کوچک به شمار می روند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع نمی‌توانیم کسب و کارهای بزرگ و حجیم که سرمایه کلان می‌خواهد، ایجاد کنیم از طرفی امکان جذب سرمایه گذار خارجی وجود ندارد بنابر این تا بهبود شرایط باید از طریق کسب و کارهای خرد و کوچک که بهتر جواب می دهد پیش برویم و اشتغالزایی در این بخش را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که سال‌ها در بخش تعاون مغفول مانده، بحث نظارت است. گفتگوی ایشان با فعالان بخش تعاون را دیدیم و خوشحال شدیم از اینکه ایشان به مباحث مختلف در بخش تعاون توجه دارند؛ منتها معتقدم مهمترین بخشی که آقای عبدالملکی باید در بخش تعاون مورد توجه قرار دهند این است که در اتاقهای تعاون نسبت به انتخاب افرادی که نماینده بخش تعاون شفاف‌سازی شود.

عضو هیات مدیره انجمن علمی تعاون خاطرنشان کرد: ما نیازمند حضور نمایندگان واقعی بخش تعاون در اتاق ها هستیم و انتظار داریم انتخابات بخش تعاون در اتاق‌های تعاون دموکراتیک تر برگزار شود و مثل انتخابات اتاق های بازرگانی نمایندگان با رأی مستقیم تعاونی ها انتخاب شوند.

به گفته محمودی اتاقها باید از حالت سیاسی کاری خارج شده و به سمت کار حرفه ای بروند و مطالبه گری جمعی به جای بده بستان های شخصی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کار از مهم‌ترین ارگانها و دستگاههای دولتی است اما دولت وظیفه ندارد که در این بخش کارها را پیش ببرد بلکه بخش عمده ای از کارهای دولت در این وزارتخانه نظارت و هدایت، سیاستگذاری و بازخورد دادن است لذا از وزیر کار می خواهم به بحث نظارت در این وزارتخانه بیشتر بپردازند و  مباحث نظارتی را از اولویتهای خود قرار بدهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.