کرونا بیش از ۱.۵ سال است که بر اقتصاد و کسب و کارهای کشور سایه انداخته و پیامدهای آن دست از معیشت مردم بر نمی‌دارد.

کرونا فروش "نان‌برنجی" را نصف کرد

به گزارش قدس آنلاین، اگرچه تقریبا اکثر فعالیت‌های اقتصادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از بحران کرونا تاثیر پذیرفته‌اند، اما در این بین برخی مشاغل به مرز نابودی رسیده‌اند.

حوزه گردشگری یکی از بخش‌های اصلی آسیب دیده از شیوع این بیماری است و با کاهش سفرهای مردم بسیاری از مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری دچار رکود جدی شده‌اند که سوغات و صنایع دستی نیز از این قائده مستثنی نیستند.

در این بین شیرینی‌های سنتی کرمانشاه که سوغات اصلی استان محسوب می‌شوند، از جمله نان برنجی، کاک و نان خرمایی به شدت با کاهش فروش مواجه شدند، زیرا با رکود سفر، تقاضا برای خرید این سوغاتی‌ها نیز به شدت کاهش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه نان برنجی پزان کرمانشاه، واحدهای این صنف از زمان شیوع بیماری کرونا با کاهش فروش حداقل ۵۰ درصدی مواجه شده اند.

مجتبی صفایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مشاغل مرتبط با گردشگری و سفر از مهمترین گروه‌های آسیب دیده از شیوع کرونا بوده اند، افزود: در این بین صنف نان برنجی پزان هم به شدت با رکود و کاهش فروش مواجه شده اند، زیرا فروش آنها ارتباط مستقیمی با سفرهای مردم دارد.

به گفته صفایی فروش واحدهای تولید و پخت نان برنجی و سایر شیرینی‌های سنتی کرمانشاه حداقل ۵۰ درصد بواسطه شیوع کرونا کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نان برنجی پزان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۰۰ کارگاه پخت و عرضه نان برنجی در کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تعدادی از این واحدها به دلیل رکود و کاهش فروش، درخواست ابطال پروانه داشته اند.

صفایی عنوان کرد: متاسفانه آنطور که باید حمایت جدی از این گروه و سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رسته‌های صنفی به شدت از شیوع کرونا آسیب دیدند که صنوف مرتبط با ورود مسافر و گردشگر آسیب بیشتری دیدند، یادآور شد: امید آن می‌رود با گسترش واکسیناسیون و بهبود شرایط بیماری کرونا، وضعیت این مشاغل نیز بهتر شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.