وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه حضور نیروهای بیگانه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد داشت، گفت: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.

حضور نیروهای بیگانه کمکی به ثبات پایدار در منطقه نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان  پس از دیدار باهمتای سوری خود در جمع خبرنگاران گفت: گفت و گوهای بسیار مفیدی با برادرم مقداد داشتیم و درباره راه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور گفت‌و گو کردیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بررسی آخرین تحولات منطقه ای در این دیدار تاکید کرد: هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق می‌شود و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد تسهیلات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی امنیتی و سیاسی مهم می‌دانیم.

 وی اضافه کرد: حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد داشت.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: مشورت‌های نزدیکی در خصوص تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بعنوان یک راهکار سیاسی باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها عامل مهم ناامنی در منطقه هستند، گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان، مسیحیان و یهودیان را در منطقه و در سرزمین‌های تاریخی فلسطین به اسارت گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌ کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.

به گفته وزیر امور خارجه، همکاری‌های جدی بخش خصوصی و تجار دو کشور ایران و سوریه از جمله موضوعاتی بود که در این سفر مورد توجه جدی دو طرف قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.