مقام‌های ارشد روسیه از فروش قابل توجه تسلیحات این کشور به کشورهای جهان خبر دادند.

صادرات ۱۵.۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی روسیه به کشورهای مختلف جهان

به گزارش قدس آنلاین،  وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت که این کشور در صادرات محصولات نظامی رتبه دوم را در جهان دارد.

به نوشته وبگاه «اسرائیل دیفنس» گفته می‌شود تجارت تسلیحاتی روسیه در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۵.۶ میلیارد دلار بوده است.

«دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در نمایشگاه نظامی-۲۰۲۱ که اطراف مسکو برگزار می‌شود، گفت: «سال گذشته سخت بود، اما ما تحویل به موقع و حتی کمی بیشتر از سال ۲۰۱۹ را تضمین کردیم.»

این مقام ارشد دولت روسیه خاطرنشان کرد که روسیه در صادرات محصولات نظامی رتبه دوم را در جهان دارد. در همین حال، «آلکساندر میکیف» مدیرعامل روسوبرون اکسپورت» که دراین  نمایشگاه حضور داشت، گفت که این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۱ به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار سلاح به ۶۱ کشور خارجی ارائه کرده و قراردادهایی به ارزش ۸.۶ میلیارد دلار از ابتدای سال امضا کرده است.

وزیر دفاع مصر اخیرا در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و فنی روسیه و مصر در «مسکو» تاکید کرد که وزارت دفاع مصر قصد دارد همه زمینه‌های همکاری نظامی با روسیه را به سطح جدیدی برساند.

 «ژنرال محمد احمد زکی» وزیر دفاع مصر گفت: «پیشرفتی که در این مدت کوتاه  در جهات مختلف همکاری‌های نظامی به دست آمده است، بار دیگر این را تایید می کند که در مسیر درستی قرار داریم. بسیار مایل هستیم که این تعامل را در همه زمینه‌ها و با اعتماد متقابل ادامه دهیم.»

روسیه موفق شده مشتریانی را نیز در خاورمیانه پیدا کند. شرکت فنی و نظامی فدرال روسیه (FSVTS)) اعلام کرده که صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور به غرب آسیا و شمال آفریقا بیش از ۶ میلیارد دلار بوده است.

برخی رسانه‌ها چندی قبل از رایزنی مقام‌های دولت سعودی با روسیه برای خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» خبر دادند. مقام‌های نظامی سعودی در حال رایزنی با روسیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ و جنگنده سوخو-۳۵ ازاین کشور پس از آن است که دو طرف سه سال قبل توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.