قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، عملکرد سیما را در نحوه پوشش عزاداری دهه اول محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلأ اجتماعات حسینی مطلوب ارزیابی کرد.

 رسانه ملی در محرم فرصت‌های بی‌نظیری خلق کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به عملکرد رسانه ملی در نحوه پوشش عزاداری دهه اول محرم گفت: صداوسیما در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلأ اجتماعات حسینی توانست پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان به نمایش گذارد و ارتقای محسوسی داشت.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: سیما علاوه بر پوشش مراسم عزاداری محرم در سراسر کشور در راستای هم‌افزایی و همراه کردن و ترغیب اقشار مختلف مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ایام ماه محرم تاکنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله، برگزاری عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بود تا مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نیاید که انصافاً رسانه ملی در این میان بیشترین نقش را در تأمین این مهم برعهده داشت.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: دلبستگی شدید مردم به سرور و سالار شهیدان (ع) و برپایی هیئت‌های عزاداری سال به سال افزایش می‌یابد و از شور ویژه‌ای برخوردار است اما باتوجه به اینکه امسال نیز همچون سال گذشته به علت شرایط خاص کرونا با محدودیت‌هایی مواجه بودیم. رسانه ملی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه دادن اجرای تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی جامعی برای پوشش این مراسم انجام داد و از این محدودیت‌ها فرصت‌های بی‌نظیر و صحنه‌های نوینی خلق کرد که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به غنی و پربارتر بودن برنامه‌های عزادارای امام حسین (ع) نسبت به سال گذشته گفت: سیما، مراسم عزاداری در هیأت‌های حسینی را نسبت به سال قبل، قوی‌تر پوشش داد و نظم هیأت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم به خوبی در هیأت‌های عزاداری نمایش داده شد و رسانه ملی مقتل‌خوانی، روضه‌خوانی و مصیبت شهادت سرور و سالار شهیدان (ع) را به شکلی که جامعه بتواند با آن همراهی کند به زیبایی به تصویر درآورد.

وی تأکید کرد: رسانه ملی به شایستگی توانست با برنامه‌سازی مناسب خود تلاش دشمنان مبنی بر القائات شیوع بیشتر بیماری کرونا بر اثر برگزاری مراسم عزاداری را خنثی کند و  خلأ حضور مردم در اجتماعات حسینی به خاطر شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل‌ها را به خوبی پر کند.

وی افزود: در دهه اول محرم توفیق حاصل شد تا در این ایام تولیدات مناسبی برای برنامه "حسینه ایران" ارائه کنیم. همچنین در برنامه "تکیه" شبکه افق و "زنده باد زندگی" شبکه دو سازمان تبلیغات اسلامی سهمی خوبی ایفاء کردند و در کل در ۱۰ عنوان برنامه محرمی مشارکت داشتیم.

حجت‌الاسلام حریزاوی ادامه داد: پویش‌هایی که تلویزیون در این ایام با هماهنگی دستگاه‌های دیگر راه‌اندازی کرد و برگزار شد بسیار ارزشمند بود.

وی تأکید کرد: از آنجایی که فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عزاداران حسینی از رسالت‌های رسانه ملی است، باید از هم‌اکنون برای برگزاری مراسم اربعین حسینی برنامه‌سازی شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: امسال جدای از تصاویر از بین‌الحرمین و حرم امام حسین (ع) باید برنامه‌سازان با حضور در مواکب و عمودهای مستقر در عراق، از حال و هوای زوار ابا عبدالله‌الحسین(ع) تصاویر نابی تهیه و منعکس کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که مفهوم عزادار حسین (ع) با موکب‌های حسینی گره خورده است خاطرنشان کرد: نباید فرصت ساخت مستندهای به‌روز را از دست داد و به این اکتفا شود که تولیدات و مستندات بعد از پایان محرم پخش شود بلکه بهتر است این شکوه حضور در همین شب‌های حضور عاشقان به نمایش درآید.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد:  تولید فیلم و سریال‌های جدید ویژه ماه محرم در آینده به شایستگی انجام شود و شاهد تولیدات فاخر و ارزشمند متناسب با ایام محرم باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.