فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ۱۰ فروند شناور متخلف که به رغم ممنوعیت تردد و تدابیر مبارزه با کرونا اقدام به حمل مسافر در آب‌های این جزیره کرده بودند توقیف شد.

۱۰ شناور غیرمجاز حمل مسافر در کیش توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار داشت: این شناورها با ۳۱ سرنشین حین ورود به جزیره کیش توسط نیروهای پایگاه دریابانی با همکاری بومیان جزیره، رصد و توقیف شدند.

وی علت توقیف این ۱۰ شناور را عدم رعایت قوانین ابلاغی بویژه بی توجهی به ممنوعیت ترددها برابر ابلاغیه شورای سلامت جزیره کیش و اقدام به جابه جایی مسافر برای ورود غیر قانونی به جزیره اعلام کرد و افزود: مالکان شناورها و مسافران برای رسیدگی برابر قانون به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ جمالی  یادآور شد: سلامت و آرامش مردم خط قرمز پلیس محسوب می شود و دریادلان این فرماندهی با هرگونه اقدامی که باعث از بین رفتن سلامت وامنیت و آرامش مردم شود، برخورد جدی خواهد شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش اضافه کرد: توصیه می شود هموطنان عزیز برای حفظ سلامتی وپیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا  از سفرهای غیر ضرور جدا خودداری کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که این بیماری ثابت کرده که کاملا خطرناک و کُشنده است.

دورکاری ۷۰ درصد کارکنان ادارات، نهادها و شرکت های خصوصی و دولتی جزیره به مدت یک ماه از یک تا ۳۱ شهریور، قرنطینه اجباری پنج روزه با استفاده از مرخصی برای کارکنانی که به سفر رفته اند، تعیین ساعات کاری کارکنان از هشت صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه از جمله مصوبات شورای سلامت جزیره بود.

بر اساس این مصوبات مقرر شد ساعات فعالیت بازارها و مراکز تجاری از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب، مشاغل حوزه گردشگری به استثنای جنگ ها، موسیقی‌های زنده رستوران، غواصی و شناورهای تفریحی از ۶ شهریور  با ۳۰درصد ظرفیت و تا اطلاع ثانونی هتل‌های جزیره با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و ممنوعیت فعالیت اماکن ورزشی و پلاژها تا دوازدهم شهریور ادامه دارد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ دوشنبه هشتم شهریور در این جزیره هفت هزار و ۸۸۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۸نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.