سخنران حرم مطهر رضوی گفت: تلاش برای حفظ دین مهم‌ترین هدف سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا بود.

تلاش برای حفظ دین مهم‌ترین هدف قیام عاشورا بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فیض‌آبادی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، با تبیین اهداف سیدالشهدا(ع) گفت: یکی از وعده‌های خداوند در قرآن کریم حفظ اسلام است و خداوند دین خود را از خطر نابودی حفظ می‌کند از همین‌رو در طول تاریخ شاهد از بین رفتن همه جریان‌های ضد دینی هستیم.

این کارشناس دینی تصریح کرد: از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون هر جریان و حکومتی که علیه دین تلاش کرده باز هم نابود شده است.

وی ابراز کرد: طبق این وعده الهی یک روز وهابیت نیز نابود خواهد شد و تنها دین اسلام در جهان باقی خواهد ماند. هر حکومتی با هدف ضربه زدن به دین خدا روی کار بیاید از بین می‌رود و این یک وعده و سنت الهی است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) نیز در زمانی دست به قیام زدند که دین اسلام در خطر بود چرا که معاویه فرقه‌ای به نام مُرجئه ایجاد و به این وسیله اصول اعتقادات مردم را عوض کرد.

وی اظهار کرد: مرجئه اعتقاد داشتند انسان وقتی به خدا ایمان داشته باشد هر گناهی بکند اشکالی ندارد و حساب او در روز قیامت با خدا است. بنابراین تفکر حتی فردی مثل یزید که به صورت علنی مرتکب فسق و فجور می‌شد نیز می‌توانست در رأس حکومت اسلامی باشد چراکه به خدا ایمان داشت.

حجت الاسلام فیض‌آبادی اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) که در این شرایط اصل اسلام را در خطر دید، حاضر نشد با فردی همچون یزید بیعت کند و برای اصلاح امت اسلام دست به قیام زد.

وی بیان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این زمان چاره‌ای جز قیام و فدا کردن جان خود برای احیاء دین اسلام نداشت چرا که تبلیغات بنی‌امیه بر علیه خاندان پیامبر(ص) موجب شده بود که مردم آنها را خارجی بدانند به همین خاطر حرف و گفتار حضرت در دل مردم تاثیری نداشت.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: هرچند مردم کوفه و شام در هنگام وقوع حادثه عاشورا، امام حسین(ع) و خاندان پاک آن حضرت را خارجی می‌دانستند ولی بعدها براثر روشنگری‌هایی که در جریان این نهضت صورت گرفت به حقیقت دست یافتند.

وی بیان کرد: از آنجا که حفظ دین خدا از مهم‌ترین واجبات است حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این راه از همه هستی خود گذشتند و این امر موجب بیداری مردم و شورش آنها علیه بنی امیه و به وقوع پیوستن قیام‌های متعددی از جمله قیام توابین و قیام مختار شد.

خطیب حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در جریان قیام خونین عاشورا به مردم ثابت کرد که بنی امیه تنها ادعای ایمان دارند و هرگز مسلمان و با ایمان نیستند و این بیداری مردم منجر به سقوط حکومت بنی امیه شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.