معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی در ساخت یک میلیون واحد در طول سال، امکان ثبت‌نام برای متقاضیان جدید در اردبیل وجود دارد.

امکان ثبت‌نام مجدد در طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، شهرام باباخانی اظهار کرد: در چهار مرحله ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که با پالایش مدارک و مستندات به ویژه سبز بودن فرم جیم و پرداخت مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان در مجموع دو هزار و ۵۳۳ نفر متقاضی نهایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: کار واگذاری زمین به صورت رایگان برای دو هزار و ۵۳۳ متقاضی فراهم شده و ما از سال گذشته احداث واحدهای مسکونی را در قالب چهار پروژه شروع کردیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا آخر شهریورماه تمام مراحل برای واگذاری زمین و صدور اسناد انجام می‌شود تا پروژه‌هایی که روند اجرایی آنها آغاز نشده بود، تعیین تکلیف شده و با قوت بیشتر کار اجرایی را در این پروژه‌ها شاهد باشیم.

باباخانی افزود: پیشرفت پروژه در برخی از واحدهای احداثی ۴۵ تا ۷۰ درصد است و با همکاری شهرداری و نظام مهندسی ۵۰ تا ۶۰ درصد تخفیف در ارائه خدمات و صدور پروانه به انجام رسیده تا کاهش هزینه‌های ساخت را در این واحدها شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شرط برخورداری متقاضیان از طرح اقدام ملی مسکن پنج سال سکونت در اردبیل و سایر شهرها و همچنین عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات دولتی و سبز بودن فرم جیم و مهم‌تر از همه پرداخت مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان بود تا امکان ساخت و تحویل واحدهای مسکونی برای متقاضیان نهایی فراهم آید.

باباخانی اضافه کرد: در سال گذشته در چهار مرحله ثبت‌نام از متقاضیان انجام شد و به نظر می‌رسد با توجه به سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی سایت برای ثبت‌نام مجدد متقاضیان بازگشایی شده و امکان ثبت اطلاعات در سامانه فراهم آید.

وی بیان کرد: افزایش قیمت مصالح و سایر امکانات به بالا رفتن قیمت تمام شده واحدهای احداثی منجر خواهد شد ولی سعی بر این است تا با پرداخت تسهیلات بانکی بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات متقاضیان در پرداخت مبالغ تأمینی برای احداث این واحدها به وجود آید.

باباخانی ادامه داد: در قالب این طرح پیشرفت برخی از پروژه‌ها که وابسته به پرداخت مبالغ از سوی متقاضیان در زمانبندی مشخص است، مطلوب به نظر می‌رسد که نمونه آن پروژه کارگر و اندیشه یک اردبیل است که در قالب ۵۴۰ واحد پیشرفت مناسبی را دارد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۷۰ درصد متقاضیان در زمانبندی مشخص و به موقع پرداخت مبالغ را انجام می‌دهند و ۳۰ درصد در پرداختی‌ها تأخیر و تعلل دارند که قطعاً در زمان تحویل واحدها با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: به تناسب پرداخت مبالغ از سوی متقاضیان ما کیفیت ساخت و مطلوبیت آن را تضمین کردیم تا بر اساس زمانبندی کار را به انجام برسانیم و در موعد مقرر واحدها تکمیل و تحویل شود تا شرمنده آنها نشویم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.