رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام وضعیت اضطراری در دو ایالت توفان‌زده، دستور داد منابع مالی فدرال برای کمک به امدادگران محلی جهت مقابله با ویرانی‌های سیل اختصاص یابد.

اعلام وضعیت اضطراری در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی

به گزارش قدس آنلاین، در پی رسیدن توفند «ایدا» به سواحل شرقی ایالات متحده و وقوع سیل عظیم در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در این دو ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

کاخ سفید امروز (جمعه) طی بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر تصمیم بایدن برای برقراری وضعیت اضطراری در نیویورک و نیوجرسی، گفت رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستور داده تمام منابع فدرال در این دو ایالت برای کمک به روند امدادرسانی به کار گرفته شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور [بایدن] به وزارت امنیت داخلی و آژانس فدرال مدیریت بحران دستور داد تا تمام تلاش‌های امدادی را هماهنگ کنند».

رسانه‌های آمریکایی نیز امروز گزارش دادند که تلفات باران‌های سیل‌آسا در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، پنسلیوانیا و کنتیکت به ۴۴ نفر افزایش یافته و تعدادی نیز مفقود هستند.

شب گذشته، نیویورک رکورد بی سابقه بارش هشتاد میلیمتری باران ظرف یک ساعت را ثبت کرد. رکورد قبلی در این ایالت یک ماه قبل و با ۴۹ میلیمتر بارش ثبت شده بود.

ایدا به‌عنوان پنجمین توفند بزرگ آمریکا، از روز یکشنبه وارد ایالت لوئیزیانا شد و رانش زمین و وزش بادهایی با سرعت بیش از دویست کیلومتر بر ساعت را به همراه داشت.

در پی هرج و مرج در شهر نئواورلئان به دنبال وقوع طوفان سهمگین آیدا و قطع کلی برق در این شهر بزرگ، نیروهای پلیس این شهر گروهی از افسران مبارزه با غارتگری را در سطح شهر مستقر کرده و با گارد ملی لوئیزیانا در این خصوص همکاری می‌کند.

شدت طوفان آیدا طی روزهای اخیر به اندازه‌ای بالا بوده است که روز دوشنبه، بیش از یک میلیون خانه در سراسر لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی بدون برق بود و از میان ۱۴۴ هزار خانه در منطقه «بیگ ایزی» نیز با مشکل قطعی برق مواجه شده بود و آن طور که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد، این قطعی برق احتمالا سه هفته ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.