آرامکوی سعودی قیمت نفت خام خود برای تحویل در ماه اکتبر در آسیا و مدیترانه را در حالی کاهش داد که آمریکا و اوپک پلاس عرضه نفت خود به بازارها را بیشتر کرده‌اند.

آرامکوی سعودی قیمت فروش نفت برای آسیا را کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، آرامکوی سعودی قیمت نفت خام خود برای تحویل در ماه اکتبر در آسیا و مدیترانه را در حالی کاهش داد که آمریکا و اوپک پلاس عرضه نفت خود به بازارها را بیشتر کرده‌اند.

غول نفتی دولتی عربستان در بیانیه خود اعلام کرد که قیمت رسمی فروش نفت خام (اواس‌پی) خود را برای تمامی درجات نفت خامی که به آسیا فروخته می‌شوند حداقل ۱ دلار کاهش داده است.

به این ترتیب قیمت رسمی فروش نفت خام فوق سبک عربستان ۱.۳۰ دلار زیر قیمت شاخص عمان / ‌دوبی خواهد بود. نفت خام سبک منفی ۱.۲۰ دلار و نفت خام نیمه‌سنگین و سنگین عربستان ۱ دلار از این شاخص پایین‌تر خواهند بود.

این در حالی است که اقتصاددانان و تحلیل‌گران بازار انتظار داشتند قیمت رسمی فروش نفت خام بین ۳۰ تا ۵۰ سنت نسبت به شاخص عمان دوبی کاهش یابد.

اواس‌پی نفت خام عربستان شاخصی برای تعیین قیمت نفت خام عراق، ایران و خاورمیانه به حساب می‌آید.

ویرندرا چائوهان، تحلیل‌گر انرژی اسپکتس، می‌گوید: این کاهش قیمت که برای بزرگترین منطقه خرید نفت عربستان انجام شده است از آن‌چه انتظار می‌رفت بیشتر بوده است که این نشانه‌ای از کاهش تقاضا در آینده و احتمالاً عرضه بیشتر است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.