استاندار خراسان رضوی گفت: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام این استان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

طرح‌های نیمه تمام خراسان رضوی نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان  افزود: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام در این استان وجود دارد که عمر برخی از آنها به ۲۰ سال هم می‌رسد و این نشان از عدم مدیریت صحیح و اولویت بندی دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به مشکلات کشور و کمبود منابع، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تحقق مطالبات مردم نیازمند مدل جدید مدیریتی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید مدل مدیریتی و تامین منابع را تغییر داد تا بتوان در مردم ایجاد رضایتمندی نمود.

وی یکی از آفتهای موجود در کشور را مطالبه‌سازی‌های غیرواقعی دانست و افزود: این روند مطالبه‌سازی در حالی شکل گرفته که با منابع و امکانات موجود، پاسخگویی به آن میسر نیست ضمن اینکه در وهله نخست باید مطالبات گذشته پیگیری و محقق شوند زیرا رضایت مردم و اعتماد آنها در گرو انجام وعده های داده شده و تحقق یافتنی است.

معتمدیان ادامه داد: تمرکز بیش از حد و تلاش مدیران دستگاههای دولتی برای جذب بودجه‌های استانی از مشکلات فعلی است در حالی که باید برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کارهای بر زمین مانده به سراغ ردیف‌ها و اعتبارات ملی رفت.

وی گفت: اعتبارات استانی کمتر از ۲۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور است و بیش از  ۸۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید از انباشت مطالبات اجتماعی، نارضایتی‌های اجتماعی و مشکلات مردم جلوگیری کنیم تا اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مدیران از بین نرود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی اعتماد عمومی ادامه داد: فلسفه تشکیل حاکمیتها خدمت رسانی به مردم است و این اصل را نباید فراموش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.