مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان بیش از ۸ هکتار از اراضی ملی به ارزش بالغ بر ۲۳۸ میلیارد تومان را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

 رفع تصرف بیش از ۸ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سیدعبدالمجید نژادصفوی با بیان اینکه  یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان بیش از ۸ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش بالغ بر ۲۳۸ میلیارد تومان را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است، افزود: این یگان با اجرای سه مورد عملیات رفع تصرف اجرای احکام قضایی و رفع تصرفات فوری موفق به باز پسگیری حدود ۸۲ هزار مترمربع از اراضی ملی شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این سه پرونده در شهرستان طرقبه شاندیز اجرا شده است که در مورد اول متصرفین اقدام به تصرف اراضی دولتی در محدوده شاندیز-جاده حسن آباد-ثامن ۱۶ و ۱۷ و خیابان ورزشگاه به میزان ۳۰ قطعه مجموعا به مساحت ۵۴ هزار مترمربع و ارزش ریالی ۱۰۸ میلیارد تومان و در مورد دوم اقدام به تصرف ۶ قطعه اراضی دولتی به مساحت ۶ هزار مترمربع و ارزش ریالی ۱۲ میلیارد تومان و در مورد سوم متصرفین اقدام به تصرف اراضی دولتی در محدوده ویرانی به میزان ۱۱ قطعه مجموعا به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به ارزش ریالی ۱۱۸ میلیارد تومان کرده بودند که در هر سه عملیات، نسبت به قلع و قمع و رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام شد.

وی تأکید کرد: این اقدامات با حمایت قاطع و همراهی مقامات محترم قضایی خراسان رضوی، کمیته شناسایی حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفته است.

نژادصفوی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ یا تلفن ثابت ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ به یگان حفاظت گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: گشت حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حمایت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی، موضوع مبارزه با زمین‌خواری را با جدیت در دستور کار قرار داده و در تمام استان هرگونه تحرک جهت تصرف غیرقانونی را با قاطعیت جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.