شبکه الجزیره در خبری فوری از بازداشت دو اسیر دیگر از ۶ اسیر فلسطینی که دوشنبه از زندان فوق امنیتی جلبوع گریخته بودند خبر داد. پیش از این نیز دو اسیر در شهر الناصره بازداشت شدند که این امر به تشدید اوضاع در غزه و حملات موشکی از غزه به شهرک‌های مجاور منجر شد.

بازداشت ۲ اسیر فلسطینی دیگر از ۶ اسیر فراری/ صهیونیست‌ها دستپاچه شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از الجزیره نوشت:

جمعه شب، رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو تن از شش زندانی را که چند روز پیش از زندان جلبوع فرار کردند، دستگیر کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی تصاویری از دستگیری این دو زندانی به نام‌های "محمود عبدالله العارضه" و "یعقوب القادری" را منتشر کردند که هر دو از جنبش جهاد اسلامی هستند.

خبرنگار الجزیره گفت که دستگیری این دو زندانی در جنوب ناصره انجام شد.

همچنین شبکه الجزیره از بازداشت "زکریا الزبیدی" و "محمد العارضه" دو تن دیگر از این زندانیان طی امروز شنبه در جنوب ناصره خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که ارزیابی سرویس‌های امنیتی اسرائیل حاکی از این است که دو نفر از زندانیان هنوز در مناطق اسرائیلی هستند.

سحرگاه دوشنبه گذشته، ۶ زندانی - که همگی ساکن جنین در شمال کرانه باختری بودند - موفق شدند از طریق یک تونل از زندان امنیتی جلبوع فرار کنند.

یکی از زندانیان فراری ، زکریا الزبیدی، عضو فتح است و بقیه پنج تن از آنها متعلق به جنبش جهاد اسلامی هستند.

به دنبال دستگیری این زندانیان، ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای خود را در نزدیکی روستای "المقیبله" در منطقه مرج بن عامر برای یافتن باقی اسیران فراری از زندان جلبوع مستقر کرده است.

در همین راستا دانا بن شمعون، روزنامه نگار اسرائیلی گفت که دستگیری دو نفر از شش زندانی که توانستند در ششم این ماه از زندان بگریزند، از بزرگی دستاوردهای آنها نمی کاهد.

حمله موشکی از غزه

منابع فلسطینی نیز از حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های غلاف غزه خبر دادند و اعلام کردند مقاومت فلسطین بیش از ۱۰ موشک را به سمت این شهرک‌ها شلیک کرده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از حملات راکتی از غزه به شهرک اشکول در مجاورت این باریکه خبر داد. این شبکه تاکید کرد که سامانه گنبد آهنین یک راکت را در آسمان اشکول رهگیری و منهدم کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک اشکول در مجاورت باریکه غزه خبر داد.

در همین حال، شهرک‌نشینان صهیونیست در مناطق مجاور باریکه غزه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در این منطقه خبر داده‌اند.

همزمان منابع عبری زبان از آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی از ترس حمله راکتی جهاد اسلامی در غزه به اراضی اشغالی در واکنش به بازداشت اسرای فراری در شهر الناصره خبر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.