نویسنده سریال «ابوذر زمان» از پایان نگارش فیلمنامه این مجموعه در ۳۰ قسمت سخن گفت.

نگارش «ابوذر زمان» پایان یافت/ روایت قصه زندگی آیت‌الله طالقانی

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی نویسنده سریالی درباره آیت‌الله طالقانی با اشاره به اتمام نگارش این مجموعه که قرار است در سیمای استان‌های صداوسیما به تولید برسد بیان کرد: نگارش سریال «ابوذر زمان» با محور آیت الله طالقانی به پایان رسیده و در ۳۰ قسمت تحویل داده شده است.

وی درباره قصه این سریال و مقاطع مختلف زندگی آیت‌الله طالقانی توضیح داد: قصه مقاطع زمانی مختلف را در برمی‌گیرد که از کودکی آیت‌الله طالقانی و اواخر دوره احمدشاه در سال ۱۲۷۹ تا سال ۱۳۵۸ را در بر می‌گیرد. این پرداخت به مقاطع زمانی مختلف که کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی را شامل می‌شود داستان را جذاب می‌کند.

چالش کارگردانی در فضاسازی از تاریخ زندگی آیت الله طالقانی

این نویسنده درباره چالش‌های کارگردان سریال با توجه به تاریخی بودن آن عنوان کرد: یکی از این چالش‌ها بودجه سریال خواهد بود چون بودجه کارهای استانی زیاد نیست اما با توجه به اینکه پروژه لوکیشن ها و بازیگران زیادی دارد بودجه مناسبی را برای کیفیت کار می‌طلبد. یک چالش هم می‌تواند فضاسازی و حفظ استانداردهای لازم در فضای تاریخ معاصر باشد. معدود کارگردانانی هستند که توانسته‌اند این موقعیت زمانی را به درستی به تصویر بکشند و اغلب در فضای تاریخ معاصر تصاویر کلیشه‌ای و دکوری درمی‌آورند.

نویسنده «ابوذر زمان» درباره هزینه بالای این فضاسازی گفت: لزوماً نیاز به هزینه بالا نیست بیشتر از آن نورپردازی و خلاقیت‌های مرتبط نیاز است تا آن فضاسازی صورت بگیرد. فیلمبرداری با دوربین ۳۵ نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

وی درباره زمانی که برای فیلمنامه صرف شده است، گفت: حدود ۲ سال و نیم است که من روی این سریال زمان صرف کرده‌ام از زمستان ۹۷ شروع نگارش را کلید زدم تا امسال به پایان رسید. این زمان طولانی شد چون پژوهش سریال را هم خودم انجام دادم.

بیش از ۱۰۰ کتاب به عنوان منبع

این نویسنده درباره منابع و کتاب‌های مورد تحقیق نیز گفت: بیش از صد کتاب را به عنوان منبع استفاده و هر آنچه را که درباره این شخصیت نیاز بود مطالعه کردم.

قربانی درباره یکی از ذهنیت‌های غالب نسبت به آیت الله طالقانی بیان کرد: تصور دوری از شخصیت آیت‌الله طالقانی وجود دارد که گویی مخالف انقلاب و نظام بوده است در صورتیکه شخصیت او خیلی همراه با امام خمینی (ره) بوده است.

وی در پایان درباره ساختار روایتی این سریال نیز عنوان کرد: تکنیک قصه گویی این سریال از فرم قصه گویی ایرانی (هزار و یک شب) گرفته شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.