سرمایه گذاری مجوزهای صنعتی در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان بوده که بیانگر رشد ۱۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

چشم‌انداز صنعتگران بهبود یافت/ رشد ۱۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی

به گزارش قدس آنلاین، بررسی گزارش وزارت صمت از وضعیت صدور جواز در ۴ ماه نخست امسال نشان می‌دهد که با بهبود چشم انداز نسبت به آینده، میزان سرمایه گذاری فعالان صنعتی افزایش یافته است.

تعداد جوازهای تأسیس صنعتی که نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲.۱ درصدی را تجربه کرده است. در عین حال تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره از سوی سیاستگذار صنعتی با افزایش ۱۳.۳ درصدی همراه بوده است.

بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری ناشی از مجوزهای تأسیس در ۴ ماه نخست امسال نیز بیانگر بهبود نسبی فضای کسب و کار برای سرمایه گذاری است. بر این اساس در نتیجه مجوزهای صادره برای تأسیس واحد صنعتی در ۴ ماه نخست امسال ۳۲۴ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به سمت بخش تولید روانه خواهد شد که در قیاس با مدت مشابه پارسال رشد ۱۷۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صدور این مجوزها و سرمایه گذاری موجب خواهد شد تا در نتیجه امکان ایجاد ۲۹۹ هزار و ۵۶۵ شغل جدید فراهم شود؛ نرخی که در مقایسه با بهار پارسال افزایش ۲۳.۴ درصدی یعنی حدود ۵۷ هزار نفر را ثبت خواهد کرد.

همچنین افزایش ۴.۹ درصدی اعطای مجوز در بخش «نماد اعتماد الکترونیکی» به خوبی نشان می‌دهد این صنعت تا چه اندازه پتانسیل رشد در کشور دارد. بر این اساس در ۴ ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۴۸۶ مورد مجوز صادر شده در حالی که این عدد در مدت مشابه پارسال ۹ هزار و ۹۹۵ مورد بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.