مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۲۵۰۰ تنی تولید ماهی قزل آلا در این استان خبر داد.

کاهش ۲۵۰۰ تنی تولید ماهی قزل آلا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین، حمزه جانبازی افزود: پیش بینی کرد، امسال تولید ماهی قزل آلا در استان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شد امسال شاهد تولید بیش از ۱۹ هزار تن ماهی قزل‌آلا در استان باشیم که به دلیل خشکسالی و سیلاب تابستانی حادث شده با کاهش شدید تولید مواجه شده ایم.

مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۹ هزار تن ماهی قزل آلا در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

جانبازی با بیان اینکه در استان ۲۵۷ مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا فعال است، تصریح کرد: بیشترین ماهی قزل آلای تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد با ۱۷۹ مزرعه پرورش ماهی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۵ مزرعه پرورش ماهی به علت زلزله و سیل تابستانی دچار خسارت شدند و کل تولید این طرح‌ها نابود شده است.

مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مزرعه پرورش ماهی در مناطق "چیتاب"، "تنگ‌مهریان"، "زی زی" و" میان‌تنگان" به علت سیلاب از بین رفتند. همچنین ۲۵ مزرعه پرورش ماهی به علت زلزله شهرستان دنا از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

جانبازی تاکید کرد: این مزرعه های پرورش ماهی نیاز به حمایت های دولتی از جمله پرداخت تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض دارند.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون حتی یک ریال به این مزرعه های خسارت دیده اختصاص نیافته و کمک هم نشده اند.

مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

جانبازی مهمترین مشکلات بخش شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد را غذای ماهی، افزایش نهاده های تولیدی، بازار فروش و صادرات دانست.

وی تصریح کرد: بازار مصرف ماهی و استان حوزه مرکزی کشور از جمله تهران و اصفهان است.

مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صادرکننده ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، بیان کرد: مرکزی که ماهی تولیدی استان را خرید بسته بندی سورتینگ و فروش برای صادرات کند، در استان وجود ندارد.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.