دانشیار آلرژی و ایمونولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طراحی و تولید داروی گیاهی درمان سرفه کودکان مبتلا به آسم توسط پژوهشگران این دانشگاه خبر داد.

پژوهشگران مشهدی داروی گیاهی درمان سرفه کودکان آسمی تولید کردند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید آهنچیان گفت: این دارو به شکل شربت و با نام تجاری " z- cough" تولید و به ثبت رسیده است که از موثرترین داروهای گیاهی در درمان سرفه بیماران آسماتیک به شمار می‌رود.  
وی افزود: در فرایند تهیه و تولید این دارو تمام منابع طب سنتی ایران شامل قانون ابن‌ سینا و ذخیره خوارزمشاهی در زمینه بیماری آسم بررسی شده و مقالات مربوط به طب گیاهی چینی و سایر کشورها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشیار آلرژی و ایمونولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این زمینه نسخه‌های مربوط به داروهای گیاهی از پزشکان قدیمی مشهد و داروهایی که به کودکان مبتلا به آسم تجویز شده و بیش از ۱۷ نوع گیاه مختلف برای تولید داروی مورد نظر در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی پایان نامه تخصصی دکتر "اسما جاوید" مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: با توجه به اثرات سودمند در کاهش سرفه‌ها، شربت گیاهی ضد سرفه Z-cough ، ثبت اختراع شده و پس از اخذ مجوزهای لازم به همت دکتر عباس زجاجی داروساز توانمند در زمینه داروهای گیاهی فرموله و تولید شد و اکنون در بخش داروهای گیاهی داروخانه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد  در دسترس عموم قرار دارد و برای سنین بیش از چهار سال کاربرد دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.