مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود کاروان جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به کرمان، صبح امروز رسما اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نرماشیر آغاز شد.

کاروان نذر آب ۴ کهگیلویه و بویراحمد به کرمان رسید

به گزارش قدس آنلاین، سید امان اله جهان بین از آغاز اجرای طرح نذرآب ۴ به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت کهگیلویه و بویراحمد، در استان کرمان خبر داد و افزود: صبح امروز ۲۴ شهریورماه با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاون امور داوطلبان و تعدادی از مسئولین استانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد و استقبال مسئولین استان کرمان به صورت رسمی اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نرماشیر آغاز شد.

وی اظهار کرد: طرح نذر آب ۴ یک فراخوان عمومی است برای مردمی که چشم انتظار مهربانی ایران و ایرانی هستند و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طرح ملی نذر آب را از سال ۱۳۹۷ بمنظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند آغاز کرد.

خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های اخیر دو عامل انتخاب هشت شهرستان در سیستان و بلوچستان، سه شهرستان در خراسان جنوبی، دوشهرستان در هرمزگان، دو شهرستان در جنوب کرمان برای اجرای طرح ملی نذر آب ۴ شد.

این طرح درمحورهای سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی اجرا می شود.

تحویل بسته های بهداشتی، اعزام تیم های تخصصی پزشکی، توزیع بسته های غذایی و ایجاد زیر ساخت های عمرانی شامل: ساخت و تجهیز تاسیسات آبی به منظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب، شیرین سازی و قابل شرب کردن آب موجود در مناطق و لایروبی قنات ها و رودخانه ها از جمله اقدامات این طرح کشوری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تیم ۱۰ نفره داوطلبان و کادر اجرایی جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از تاریخ ۲۳ شهریور به منطقه نرماشیر استان کرمان اعزام شده است و تا تاریخ ۲۶ شهریور به صورت عملیاتی در منطقه محروم و روستاهای کم برخوردار استان کرمان حضور خواهد داشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.