با تداوم آلودگی در کلان‌شهر مشهد شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۳ و همچنین شاخص فعلی بر روی عدد ۱۰۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

 آلودگی هوا در مشهد ادامه دارد/ غلظت آلاینده‌ها تنفس در ۱۱ منطقه را مشکل کرد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، با تداوم آلودگی در این کلانشهر شاخص کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۳ و همچنین شاخص فعلی بر روی عدد ۱۰۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. 

آلوده‌ترین منطقه مشهد طبق نمودار شهرک لشکر است که با عدد شاخص کیفی ۱۵۹ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد، همچنین غیر از پنج ایستگاه نخریسی، سجاد، چمن، الهیه و امامیه که در شرایط قابل قبول هستند سایر مناطق در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده‌اند.

عوارض بهداشتی شرایط نارنجی، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان است بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شدت تابش اشعه فرابنفش در این ساعت کم و دمای مشهد هم اکنون ۲۲ درجه سلسیوس است که در گرمترین ساعات ظهر امروز به حداکثر ۳۶ درجه می‌رسد.

گفتنی است؛ از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز ۲۶ شهریور ماه میانگین کیفی هوای کلانشهر مشهد ۲ روز در شرایط قرمز و ناسالم برای همه افراد، ۲۴ روز در وضعیت نارنجی و ناسلام برای گروه‌های حساس، ۱۴۹ روز در شرایط زرد و قابل قبول و تنها ۵ روز در شرایط پاک و سبز قرار داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.