مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: نجات منابع آب زیرزمینی با ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت پذیری جمعی در جامعه امکان‌پذیر است.

سهم آب شرب از چاه‌های لرستان چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، داریوش حسن‌نژاد بیان کرد: با توجه به بحران ادامه‌دار وضعیت آبی در کشور و استان به هر میزان باید بتوانیم با تدابیر حفاظتی و فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی، آب بیشتری در آبخوان حفظ کنیم.

وی افزود: از محل این صرفه‌جویی‌ها می‌توانیم آب بیشتری به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.

حسن‌نژاد با بیان اینکه در لرستان یک هزار و ۳۵۲ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، گفت: از این تعداد، ۳۳۶ حلقه فرم یک، ۳۱۰ حلقه فرم ۵ و ۷۰۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سیستم ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ۷ هزار و ۶۱۰ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که از این تعداد، ۵ هزار و ۷۶۰ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، یک هزار و ۴۵۳ حلقه بخش صنعت و ۳۹۷ حلقه مربوط به بخش آب شرب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با توجه وضعیت برداشت منابع آب زیرزمینی در استان بر ضرورت برگزاری منظم و منسجم جلسات این کمیته تأکید کرد و گفت: به جهت هماهنگی بیشتر و اتخاذ تصمیمات مهم و بررسی هر چه بیشتر ابعاد مختلف طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی در استان برگزار می شود.

این مسئول در پایان گفت: نجات منابع آب زیرزمینی بدون تلاش مضاعف و همت جمعی غیرممکن است.

حسن‌نژاد یادآور شد: در این راه جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری در جامعه اهمیت فراوان دارد.

منیع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.