بانوان ورزشکار ایرانی با پوشش اسلامی سکوهای جهانی را فتح کرده اند

شهربانو منصوریان دارنده مدال های اسیایی و جهانی ووشو گفت: زنان ورزشکار ایرانی با حجاب و پوشش اسلامی در عرصه های ورزشی نه تنها محدودیتی ندارند بلکه با همین پوشش سکوهای جهانی را فتح کرده اند و حتی رکورد دارند.

شهربانو منصوریان در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه بانوان ورزشکار ایرانی نه تنها در عرصه های اسیایی و جهانی هم پای ورزشکاران دیگر کشورها حاضر می شوند بلکه حتی رکوردار هم هستند افزود: ما بهترین و خوش رنگ ترین مدال ها را با همین پوشش بدست آورده ایم و کسانی که این پوشش را برای ما محدودیت می دانند در اصل خودشان و فکرشان دچار محدودیت است.

او ادامه داد: من خودم 20 مدال در رشته ووشو در اسیا و جهان دارم و حتی رکورد دار وزن خودم هستم.

دارنده مدال های اسیایی و جهانی ووشو افزود: ما در خانواده هایی پرورش یافته ایم که حجاب اسلامی و پوشش ارزش محسوب می شود مادر خودرمن چادری است و ما با همین پوشش و رعایت حجاب و عفاف بزرگ شده ایم و انس گرفته ایم و بدون آن انگار  راحت نیستیم.

منصوریان به عوامل موفقیت زنان ورزشکار ایرانی در عرصه های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: لطف خدا عامل اول است و اگر او نخواهد اتفاقی نمی افتد خداوند خواست که من و خواهرانم اینقدر مطرح و دیده شویم و مردم ما را دوست داشته باشند و گرنه ورزشکارانی موفق تر از ما هستند که اصلا مردم انها را نمی شناسند.

وی افزود: خداوند خواست تا خواهران ووشوکار منصوریان از طریق حضور در برنامه ماه عسل احسان علیخانی و همین طور مستند صفر تا سکو که خانم مهتاب کرامتی تهیه کننده آن بودند دیده و شناخته شویم وگرنه به دلیل اینکه ورزش بانوان در رسانه های ما چنان دیده نمی شود و مسابقات ما از تلویزیون پخش نمی شود ما هم مثل بقیه زنان ورزشکار ناشناخته می ماندیم اما این شناخته شدن هم وظیفه ما را سنگین تر کرد و همین انگیزه بیشتری برای موفقیت داد.

قهرمان ووشوی جهان ادامه داد: بعد از لطف خدا که تاثیر منحصر به فردی در موفقیت هر انسانی دارد؛ خواستن توانستن است و ما با اراده و پشتکار و تحمل انواع  مشکلات و سختی ها به موفقیت رسیدیم و برهمه مشکلات مان غلبه کردیم و درخشیدیم.

ووشوکار ملی پوش کشور در پاسخ به این سوال که چرا در المپیک توکیو حضور نداشته است گفت: متاسفانه ما با این همه قهرمان ووشو هم در بخش اقایان و هم بانوان،فدراسیون ووشو در ایران نداریم در حالی که حتی افغانستان هم فدارسیون دارد و تا وقتی فدراسیون مستقل نداشته باشیم نمی توانیم در المپیک حضور یابیم و من امیدوارم در دوره وزارت اقای سجادی که خودشون ورزشکار بودند فدراسیون ووشو در ایران تشکیل شود تا ما بتوانیم سه سال بعد در المپیک حضور درخشان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.