رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اولین موزه دفاع مقدس را در کرمان ساخت، گفت: موزه استکبارستیزی نیز تا سال ۱۴٠۲تکمیل می‌شود.

 موزه استکبارستیزی تا سال ۱۴٠۲ تکمیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار «بهمن کارگر» در مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس تضمین‌کننده حیثیت کشور، امنیت و شکوه ملت ایران است و بر ماست که آن را در کشور زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های مختلف با وزارتخانه‌های مختلف منعقد شده است تصریح کرد: در مجموع حدود ۲۴ موزه در سطح کشور داریم و اولین موزه دفاع مقدس در کرمان را شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ساختند.

وی با بیان اینکه ساخت موزه استکبارستیزی تا سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد ادامه داد: باغ موزه به «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» ثبت شده است و با دستور مقام معظم رهبری به موزه ملی تبدیل خواهد شد.

کارگر تأکید کرد: برپایی نمایشگاه‌های ملی و استانی را انجام دادیم و از سال ۹۶ برای تجلیل از پیشکسوتان مراسم ویژه‌ای برگزار کردیم. امسال هم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به مسئله راهیان نور دارند، سال ۷۶، هفت میلیون زائر داشتیم و سند ملی راهیان نور ثبت شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم با شکوه شهدای استانی را با مشارکت استانداری‌ها داریم که برنامه‌های خوبی تا الان برگزار شده است.

کارگر تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس ۴۷۷ ستاد در سراسر کشور در هفته دفاع مقدس تشکیل شده است که در سه هزار و ۲٠٠ برنامه در این هفته اقدامات خوبی انجام خواهند داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برپایی نمایشگاه ملی در لباس سربازی با حضور ریاست محترم جمهور گفت: ۲٠٠ همایش را در برنامه داریم و چندین قسمت انیمیشن تولید کردیم که عملیات‌های دفاع مقدس را در آن نشان می‌دهیم.

کارگر اظهار داشت: برخی از اسناد برای اولین بار منتشر می‌شود، نقش مقام معظم رهبری در دفاع مقدس از جمله کارهایی است که در نمایشگاه ملی در لباس سربازی ارائه و در موزه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.