در مراسمی نمادین با برپایی ۷۲ دیگ نذری در کمیته امداد، موکب ملی «نذرواره حسینی» به عنوان بزرگترین مرکز نیکوکاری کشور افتتاح شد.

برپاشدن حدود ۴ هزار «دیگ نذری» در ۵۰ شهر کشور

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح موکب ملی «نذرواره حسینی» به عنوان بزرگترین مرکز نیکوکاری کشور با حضور مسئولانی از کمیته امداد، هنرمندان و خیران برجسته کشور افتتاح شد.

 علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این مراسم با اشاره به فعالیت حدود هشت هزار مرکز نیکوکاری در کشور گفت: مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی به عنوان یک مرکز ملی تاکنون در ۵۰ شهرستان کشور فعال شده است.
 
وی به اقدامات این مرکز نیکوکاری به ویژه در ایام محرم و صفر پرداخت و افزود: طی این ایام مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی اقدام به برپایی ۷۲ دیگ نذری برای محرومان در ۵۰ شهرستان کشور کرده است و در مجموع حدود چهار هزار دیگ نذری برقرار شده است.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه تعداد دیگ نذری در موکب ملی نذرواره حسینی تا پایان سال از پنج هزار عدد عبور خواهد کرد، ادامه داد: تاکنون حدود هزار آشپزخانه در ۲۰ استان کشور به مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی پیوسته‌اند که در مناسبت‌های مختلف اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم میان نیازمندان می‌کنند.
 
عسگریان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی به پخت غذای گرم محدود نمی‌شود و این موکب در حوزه‌های تامین جهیزیه، درمان و ... نیز مشارکت دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه نذرواره حسینی بزرگترین مرکز نیکوکاری و گسترده‌ترین شبکه اجتماعی مومنانه کشور است، گفت: در پویش اطعام و احسان حسینی تاکنون ۲۵ میلیون غذای گرم و حدود ۶ میلیون بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده که۷۰ درصد منابع این پویش از سوی مراکز نیکوکاری همچون نذرواره حسینی تامین شده است.
 
 طرح نذرواره حسینی از سال ۹۳ در شهرستان امیریه استان سمنان آغاز شد و طی سال‌های اخیر به عنوان یک موکب در سطح ملی گسترش یافته است. این نذرواره به عنوان بزرگترین مرکز نیکوکاری کشور امروز با برپایی ۷۲ دیگ نذری به صورت نمادین با حضور ابراهیم امیرآبادیان، مبدع طرح نذرواره حسینی افتتاح شد.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.