نزدیک به ۱۰۰ کشور طی بیانیه ها و نامه های مشترک خود از مواضع کشور چین در قبال امور داخلی اش حمایت و اعلام کردند که همه طرف ها باید به حق حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند.

۶۵ کشور با مداخله دیگران در امور داخلی چین مخالفت کردند

به گزارش قدس آنلاین، مهر به نقل از شینهوا نوشت:

پاکستان در بیانیه مشترکی به نمایندگی از ۶۵ کشور جهان در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تأکید کرد که احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشورها و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل، نشان دهنده هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل است.

در بیانیه مذکور آمده است که مسائل در رابطه با هنگ کنگ، سین کیانگ و تبت، جزء امور داخلی داخلی چین محسوب می شوند که اجازه هیچ مداخله ای از سوی نیروهای خارجی را نمی دهد و همچنین حمایت از اجرای رویکرد «یک کشور، دو سیستم» چین در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ تاکید می کند.

همچنین در ادامه این بیانیه مشترک آمده است که همه طرفها باید به اهداف و اصول منشور ملل متحد و اصول جهانی بودن، بی طرفی و عدم انتخاب گزینشی، پایبند باشند. به حقوق مردم هر کشور احترام بگذارند تا به طور مستقل و با توجه به شرایط ملی خود مسیر توسعه حقوق بشر را انتخاب کنند و همچنین بر حقوق بشر درهمه جا به نحوی یکسان تاکید داشته باشند.

در این بیانیه تاکید شده است که ۶۵ کشور با سیاسی شدن حقوق بشر و استانداردهای دوگانه مخالفند. آنها همچنین با اتهامات بی اساس علیه چین به دلیل انگیزه سیاسی و مبتنی بر اطلاعات غلط مخالف هستند و دخالت در امور داخلی چین را به بهانه حقوق بشر رد می کنند.

همچنین ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در نامه مشترکی از موضع چین حمایت کرده اند و بیش از ۲۰ کشور دیگر نیز در بیانیه های ملی خود از چین حمایت کرده اند.

در مجموع نزدیک به ۱۰۰ کشور، درک و حمایت خود را نسبت به مواضع مشروع چین ابراز داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.