یک مقام مسئول گفت: از روز جمعه ۹ مهر تا روز دوشنبه ۱۲ مهر طوفان سنگین و کم نظیری کل سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را در برمی‌گیرد.

تشکیل کمیته بحران برای جلوگیری از وقوع حادثه

به گزارش قدس آنلاین، نادر پسنده مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  از وقوع طوفان کم نظیر در سواحل مکران خبر داد و گفت: براساس گزارش‌های دریافتی توسط سازمان هواشناسی کشور  طوفان کم نظیری را در سواحل جنوبی کشور در پایان هفته شاهد خواهیم بود.

پسنده با بیان اینکه از روز جمعه طوفان کم‌نظیری کل سواحل مکران را دربر می‌گیرد،  افزود:  این طوفان از منطقه  چابهار تا تنگه هرمز را در برخواهد گرفت و ما شاهد موج با ارتفاع بالای ۶ متر خواهیم بود.

او  ادامه داد: باید در حوزه تجهیزات دریایی صیادی و بندری اقدامات لازم صورت گیرد و همچنین سازندگان باید در حوزه ساخت‌وساز ساختمان‌های نیمه‌ساز هم اقدامات لازم را جهت جلوگیری از خسارات انجام دهند.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه این طوفان بسیار کم‌نظیر خواهد بود، گفت: باید تمام بخش‌ها در این زمینه هشدارهای لازم را در نظر بگیرند؛ چراکه  این طوفان در سواحل مکران از روز جمعه تا دوشنبه ادامه خواهد داشت و ارتفاع موج تا ۶ متر می‌رسد که ما  پیشنهاد تشکیل کمیته بحران را در این زمینه داده‌ایم؛ بنابراین گزارش طبق پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی دریایی عمان و خلیج فارس در تاریخ ‌۶ مهر، اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: این طوفان روز شنبه ۱۰ مهر همه سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شرایط دریا طوفانی پیش‌بینی می‌شود، در این راستا انتظار وقوع امواج بیش از ۶ متر در این مناطق را خواهیم داشت. روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت تاثیر خواهند بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا ۶ متر و در فراساحل به بیش از ۷ متر نیز می‌رسد و شرایط طوفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت.

توصیه شده است هر گونه فعالیت و تردد دریایی با اعمال ممنونیت و رعایت محدودیت‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام شود و دریانوردان و کشتی‌ها باید دائم اطلاعات هواشناسی را دنبال کنند و از سوی دیگر باید سازمان هواشناسی اطلاعات و هشدارهای لازم در این خصوص را در اختیار مردم مناطق جنوبی کشور قرار دهد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی پدیده  تشکیل طوفان در فراساحل دیده شده که توصیه می‌شود اگر کشتی‌های ایرانی روزهای جمعه و شنبه از آن مسیر عبور می‌کنند، حتما به هشدارها توجه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.