رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید نگرانی های سرمربی تیم ملی باعث لغو بازی سوپرجام باشگاه های کشور شد.

حساسیت ما نسبت به شرایط استادیوم‌ها بسیار بالاست

به گزارش قدس آنلاین، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در حاشیه قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته یک درباره شرایط استادیوم‌های این مسابقات گفت: یکی از مواردی که خیلی به چشم می‌آید، استادیوم یک بازی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. حساسیت ما نسبت به استادیوم‌ها بالا رفته است. ما زمین‌های بی‌کیفیت را از رقابت‌های لیگ برتر خارج کردیم و در لیگ های پایین‌تر هم این کار را انجام می‌دهیم. ما از معیارهای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم تا میزبان‌ها عملکرد خوبی داشته باشند. باید آسایش فنی در مسابقات وجود داشته باشد.

او درباره حضور تماشاگران در استادیوم‌ها گفت: با توجه به خبرهای خوبی که از معاونت وزارت بهداشت گرفتیم، ما هم امیدوار شدیم. روند واکسیناسیون کرونا هم بهتر شده است. امیدوارم شرایط، روز به روز بهتر شود. آمادگی برای میزبانی بازی‌ها وجود دارد به شرطی که مدیریت بهداشت کشور این اجازه را بدهد.

او در ادامه صحبت‌های خود در خصوص شرایط کیفیت استادیوم‌های مسابقات خاطرنشان کرد: ما یک بحث تاریخ برگزاری مسابقات داریم که گفته شده برخی درخواست تعویق مسابقات را داده‌اند. وقتی تاریخی قطعی اعلام شود، معطل استادیوم نمی‌شویم. از همه چیز مهم‌تر برگزاری مسابقات است. امیدوارم هر چه زودتر مشکلات استادیوم‌ها برطرف شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر انتقال مالکیت باشگاه هوادار و چالش‌های این انتقال گفت: بحث مالکیت تیم‌ها همیشه چالش‌زا بوده است. نمی‌خواهم استرس تصمیم‌گیرنده‌ها را بیشتر کنم. این بخش از مسائل را باید هیات رئیسه سازمان لیگ تصمیم‌گیری کند و ما برگزار کننده مسابقات هستیم.

مهدی درباره وضعیت تیم سایپا در لیگ یک گفت: باشگاه سایپا اگر اعتراضی دارد،‌ می‌تواند راه‌های قانونی خودشان را بروند. من برگزار کننده مسابقات هستم و ابلاغی به من بشود، باید آن را لحاظ کنم. تا اینجای کار آخرین ابلاغیه به من، حضور سایپا در رقابت های لیگ دسته یک است.

او درباره تاریخ برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: ما در سال پیش از رقابت‌های جام جهانی هستیم. اشکال خیلی بزرگی که امسال داریم، متمرکز بودن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست. بعد از این مرحله فیفا دی داریم و ۴۵ روز تعطیلی داریم که از طرف فیفا و AFC است. اگر یک روز تقویم مسابقات لیگ برتر به تعویق بیفتد، تیم‌های لیگ برتر دچار ضرر می‌شوند. امیدوارم بازی‌ها با کمترین تعویق برگزار شود. ما با تیم ملی و سرمربی محترم تیم ملی بر سر برنامه‌ریزی‌ها به توافق رسیدیم. و مشکلی نداریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره حضور تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال تاکید کرد: من فقط می‌توانم پیشنهاد دهم. من بارها گفتم حضور تماشاگر به بازی رنگ و بو می‌بخشد. امیدوارم مدیریت بهداشتی کشور کمک کند و منتظر دستورهای بعدی هستیم. درباره مسابقات تیم ملی هم باید منتظر خبرهای بعدی هم باشیم. درباره تیم ملی وقتی صحبت می‌کنیم، استادیوم آزادی مطرح می‌شود که از معیارهای بین المللی برخوردار است اما در استادیوم‌های دیگر ما مشکلات قابل توجهی داریم و نمی‌خواهیم بگوییم در یک ورزشگاه تماشاگر هست و در ورزشگاه دیگر تماشاگر نیست.

او افزود: برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها اول باید روش مدیریت تماشاگران در بازی‌های ملی را بررسی کنیم بعد درباره اینکه در بازی‌های لیگ برتر بتوانیم تماشاگران را راه بدهیم، صحبت کنیم.

مهدی درباره برگزاری مسابقه سوپرجام گفت: طبق برنامه‌ریزی ما این بازی قبل از بازی‌های تیم ملی قرار بود برگزار شود. با توجه به بازی‌های سنگینی که تیم ملی دارد، ۴ بازیکن خوب تیم ملی در رقابت سوپر جام هم حضور دارند و  این مساله باعث شد سرمربی تیم ملی در این خصوص نگرانی‌هایی داشته باشد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره انتخاب ورزشگاه نساجی در رقابت‌های لیگ برتر گفت: آن‌ها ورزشگاه شهید وطنی را دارند درست می‌کنند، ما منتظر هستیم این باشگاه ورزشگاه جدید خود را معرفی کند و آن‌ را ارزیابی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.