رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از تاسیس دهکده فرش در این استان خبر داد و گفت: با ایجاد این دهکده زنجیره تولید فرش در استان تکمیل می‌شود.

دهکده فرش در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود/ تکمیل زنجیره تولید

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا جیلان  با بیان اینکه توجه به فرش یکی از اولویت‌های اول ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرش نسبت به صنعت نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد.

وی با بیان اینکه با حداکثر ۱۵ میلیون تومان آورده اولیه می‌توان در حوزه فرش اشتغال ایجاد کرد، ادامه داد: در تولید فرش باید به نیاز بازار و خواسته خریدار توجه شود.

رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مواد اولیه فرش در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: باید تولید فرش از وضعیت خانگی به کارگاهی تبدیل شود.

جیلان با بیان اینکه دهکده فرش در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود، تصریح کرد: مرمت و قالی شویی تخصصی فرش دستبافت در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد و این مهم در خارج از استان انجام می‌شود که هزینه‌های بالایی را در بر دارد.

وی گفت: دهکده فرش در بخش‌های پشم ریسی، رنگ رزی، کارگاه بافندگی، مرمت فرش، مراکز آموزشی، کارگاه ساخت دار قالی، قالی شویی تخصصی، نمایشگاه و فروشگاه فرش و موزه تخصصی طراحی شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ایجاد دهکده فرش را فرصتی برای جلوگیری از خروج ارزش افزوده فرش در استان عنوان کرد و افزود: این دهکده در ۴۰ هکتار طراحی شده است.

جیلان «چالشتر» را زادگاه تولید فرش در چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: این دهکده در «چالشتر» طی چند فاز تأسیس می‌شود و فرآیند ایجاد دهکده در مرحله تأمین و واگذاری زمین مورد نیاز از اداره کل راه و شهرسازی استان است.

رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اولویت سرمایه گذاری با مردم محلی و فعالان استان است، عنوان کرد: مسئولان باید برای تسریع فرآیند ایجاد این دهکده همراهی کنند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.