سرپرست اداره‌کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب، از اعزام قطار فوق‌العاده زنجان - مشهد در روز یازدهم مهرماه، همزمان با ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

اختصاص قطار فوق‌العاده زنجان - مشهد

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر صفری اظهار کرد: بنا به درخواست هیئت‌های مذهبی و شهروندان استان برای سفر به مشهد مقدس به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، وفات پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع)، قطار فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته شده تا بتواند پاسخ‌گوی درخواست زائران باشد.

وی ادامه داد: قطار فوق العاده زنجان - مشهد ساعت ۱۱ روز یازدهم مهرماه اعزام خواهد شد.  ظرفیت این قطار ۱۲۰۰ نفر است که به دلیل شرایط کرونایی با ۵۰ درصد ظرفیت یعنی ۶۰۰ مسافر را جابه‌جا خواهد کرد و ۱۶ مهرماه به زنجان بازمی‌گردد.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب با اشاره به اینکه این قطار به جابه‌جایی هیئت‌های مذهبی اختصاص داده شده است، عنوان کرد: همچنین امروز ۱۰ مهرماه دو رام قطار روزانه به مشهد اعزام شدند و فردا نیز دو رام قطار یومیه و جاری به مقصد مشهد حرکت می‌کنند.

این مسئول در مورد فعالیت خطوط ریلی در دوران کرونا تصریح کرد: سال گذشته تعدادی از قطارها از چرخه سیر و حرکت حذف شده بود که با توسعه واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی فعالیت قطارها به برنامه‌های موجود بازگشته و اکنون روزانه ۲۴ رام قطار مسافربری در منطقه شمال‌غرب با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خدمات لازم را به مسافران ارائه می‌دهند.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب، همچنین از تحقق ۱۳۴ درصدی تناژ تخلیه، ۷۳ درصدی تناژ بارگیری و ۶۹ درصدی تن کیلومتر مرزی در حوزه حمل بار از طریق خطوط ریلی در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: تناژ تخلیه شده راه‌آهن شمال‌غرب در این مدت ۲۹۵ هزار تن،  تناژ بارگیری شده ۳۳۷ هزار تن و تن‌کیلومتر مرزی ۲۰۵ میلیون تن بود.

منبع : ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.