تعداد قابل توجهی از بازیکنان تازه وارد استقلال که در فصل نقل و انتقالات به عضویت این تیم درآمدند در جریان مذاکرات مانور ویژه‌ای روی عضویت خود در تیم ملی فوتبال ایران داشتند به همین علت مدیران باشگاه استقلال آیتم‌های ویژه‌ای در قرارداد آن‌ها بابت این اتفاق لحاظ کردند اما با اعلام فهرست جدید تیم ملی هیچ خبری از نام این بازیکنان در بین بازیکنان دعوت شده وجود ندارد.

 اسکوچیچ استقلال دارد؟

جالب اینکه سلمانی بدون اینکه در تمرینات تیمش شرکت کند یا حتی با پیراهن استقلال عکس یادگاری بگیرد، راهی اردوی تیم ملی شد و مقابل سوریه نیز ۴۵ دقیقه به میدان رفت. نیک نفس و آقاسی هم فصل خوب و موفقی را در فولاد سپری کردند و حتی عنوان قهرمانی جام حذفی را نیز به خود اختصاص دادند. آن‌ها که با نظر مستقیم فرهاد مجیدی به استقلال پیوسته اند مقابل سوریه هم چند دقیقه‌ای به میدان رفتند.

همین هم هست  که غیبت تازه‌واردهای استقلال در فهرست جدید تیم ملی ابهامات فراوانی را به وجود آورده است، از یک سو بازیکنان خط خورده مدعی شدند گرفتار تصمیمات رنگی شدند و خط خوردن آن‌ها به رفتارهای پشت پرده ارتباط دارد. موضوعی که باعث شد آن‌ها تصمیم به مصاحبه علیه کادرفنی بگیرند اما مجیدی و مدیریت به آن‌ها اجازه چنین کاری را ندادند؛ چون تبعات انضباطی قطعاً گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد.

اما منتقدان خلاف این نظریه را داشتند و تأکید داشتند آن‌ها به هیچ عنوان در قواره استانداردهای لازم برای حضور در اردوی تیم ملی نبودند اما با خوش شانسی پیش از پیوستن به تیم استقلال به تیم ملی دعوت شدند تا با استفاده از این مزیت بتوانند رقم پیشنهادی خود را افزایش دهند.

در سوی دیگر هواداران استقلال کادرفنی تیم ملی را متهم به رفتارهای کاملاً هدفمند کردند و مدعی شدند کادرفنی تیم ملی در آستانه بازی حساس برابر الهلال استقلال را از حضور بازیکنان تازه واردش محروم کرد تا استقلال نتواند با تمام پتانسیل خود مراحل آماده سازی را سپری کند، به همین دلیل حالا و در آستانه این دو بازی مهم تیم ملی خبری از دعوت پرتعداد بازیکنان استقلال به اردوی تیم ملی نیست.

حرف و حدیث در خصوص چرایی این اتفاق بسیار زیاد است، اما ریزش ناگهانی تعداد ملی پوشان استقلال در اردوی جدید تیم ملی با منطق سازگار نیست و به نظر می‌آید این مسئله باید با حساسیت بسیار زیادی پیگیری شود؛ چون بعید نیست در این ساز و کار اقدامات نامتعارف دلالی صورت گرفته باشد؛ به ویژه اینکه این اتفاق همزمان با فصل نقل و انتقالات روی داد و سبب شد بازیکنان و مدیر برنامه‌های آن‌ها از این مزیت به شکل ویژه‌ای بهره‌برداری کنند و رقم قرارداد خود را به شکل سرسام‌آوری افزایش دهند.

از این رو توقع می‌رود کمیته اخلاق و دستگاه‌های نظارتی این پرونده و این ماجرا را با وسواس خاصی دنبال کنند تا اگر تخلفی رخ داده با خاطیان به شکل ویژه برخورد شود تا دیگر کسی نتواند از پوشیدن پیراهن تیم ملی و دعوت به اردوی تیم ملی به این ترتیب بهره‌برداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.