یک کارگردان سینما گفت: برای خدمت به خلق، آن هم به نام و نیت حضرت رضا(ع)، باید در نگرش، گفتار و کردار خود را در معرض اصلاح قرار دهیم و در این مسیر از سبک و سیره زندگی ائمه معصومین(ع) الگو بگیریم.

اقتضای «خادم‌الرضا» شدن، الگوگیری از نگرش و گفتار ائمه معصومین(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صباغ زاده به توصیف الطاف امام هشتم برای زائران و مجاوران و متوسلین آن حضرت پرداخت و افزود: همه می‌دانیم و باور داریم، خوان کرامت حضرت رضا(ع) گسترده است و آقایمان از سر مهر و رأفت، کسی را دست خالی بر نمی‌گردانند و واسطه دریافت خیر و برکت برای تمامی مردمان هستند.

وی با اشاره‌ به پویش سراسری «همه خادم الرضاییم»، حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی از این جنس را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: اقداماتی از این دست که به جلب رضایت و گره‌گشایی از مشکلات مردم، آن هم به مدد هموطنان‌شان منجر می‌شود؛ خشنودی و رضایت خداوند و حضرت رضا(ع) را دنبال دارد و چه شایسته که به نام و نیت آن حضرت، این تلاش ها به ثمر بنشینند.

سازنده فیلم سینمایی «خانه خلوت»، مشهدی‌ها را در شکل دادن به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خیرخواهانه، پیشگام ‌خواند و عنوان کرد: فرهنگ‌سازی‌ ما باید در قدم اول از خودمان آغاز شود. نگاهی به سیره و سیمای زندگی اهل‌بیت(ع) داشته باشیم و از آن‌ها در کردار و منش، الگو بگیریم. در گام بعد نیز بکوشیم تا گرهی از مشکلات دیگران بگشاییم. هر فعل خیر ولو کوچک، می‌تواند منشاء اثرات بزرگی برای جامعه شود و بیش از همه هم‌دلی‌ها و مهربانی‌ها را در بطن جامعه ترویج نماید.

این فیلمساز، با تبیین مسئولیت خود در مسیر تولید آثار هنری و فرهنگی، خاطر نشان کرد: وظیفه من در این راستا و در پیوستن به این موج بلند، ساختن آثاری است که مخاطب را در رسیدن به مفهوم «خدمت به هم‌نوع» هدایت کند و بیننده خود از فحوای این محصول هنری، اثر و پیام لازم را دریافت نماید. برای بیان چنین مفاهیم و معارفی، ظرافت کلامی و هنری نیاز است.

وی در پایان یادآور شد: در آخرین اثری که در دست انتشار دارم، خاطرات ۷۰ سال زندگی‌ام‌ را، از روزی که در شهر مشهد متولد شدم تا همین حالا که آثار متعددی در کارنامه کاری‌ و هنری‌ام دارم، به رشته تحریر درمی آورم. امیدوارم این کوله‌بار تجربه، حاصلی موثر برای مخاطبان جوان و علاقه‌مند به هنر فیلمسازی داشته باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.