سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ۱۶ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسانی در مسیرهای ورودی مشهد دایر شده است.

۱۶ ایستگاه صلواتی در راه‌های منتهی به مشهد برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضایی اظهار داشت: امسال با توجه به ادامه محدودیت کرونایی و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ ثبت‌نامی از کاروان‌ زائران پیاده‌ ایام شهادت امام رضا(ع) نداشته‌ایم.

وی افزود: از ۲۰ سال گذشته کاروان‌های پیاده‌ای که قصد حرکت به سمت مشهد را داشتند، در سامانه‌ای مخصوص ثبت‌نام می‌کردند و مجوزهای لازم را دریافت می‌کردند اما از سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا، هیچ‌گونه مجوزی برای حرکت کاروان‌های پیاده صادر نشده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) در مشهد تصریح کرد: حرکت کاروان‌های زائران پیاده به سمت مشهد ممنوع اعلام شده است با این وجود زائران پیاده به صورت انفرادی و پراکنده از شهرها و روستاهای اطراف اقدام به حرکت به سمت مشهد مقدس می‌کنند از این رو در ایام اربعین امسال شاهد ورود ۳ هزار زائر پیاده به مشهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم تا به زائر پیاده‌ای که به عشق حضرت رضا(ع) به سمت مشهد حرکت می‌کند، خدمت‌رسانی کنیم لذا ۱۶ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسانی در مسیرهای ورودی مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برپا شده است.

رضایی با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا، بالغ بر ۵۰۰ هزار زائر پیاده در ایام شهادت امام رضا(ع) وارد مشهد مقدس می‌شدند، گفت: با توجه به زرد شدن رنگ کرونایی مشهد و واکسیناسیون سراسری، پیش‌بینی می‌کنیم که امسال تعداد بیشتری زائر به صورت پیاده و سواره در ایام پایانی سفر به مشهد سفر کنند از این رو ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های ما به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

رضایی تصریح کرد: زیارت یک امر مستحب است اما حفظ سلامت یک امر واجب به حساب می‌آید از این رو از زائران عزیز درخواست داریم تا در صورتیکه دو دز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند یا علائم سرماخوردگی دارند، به سمت مشهد حرکت نکنند و در صورت تشرف به مشهد مقدس حتماً دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، اسکان زائران پیاده در نظر گرفته نشده است از این رو درخواست داریم تا در صورت تشرف به مشهد افراد حتی‌الامکان در مشهد اسکان نداشته باشند و پس از اتمام مراسم به سمت شهر خود بازگردند و در صورت ضرورت حتماً در هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای امن و تحت نظارت وزارت بهداشت اسکان یابند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.