رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه گرانی دان و دیگر نهاده‌های مربوط به مرغ موجب شده است تولید کنندگان تخم مرغ نتوانند مقدار مورد نیاز مصرف را به بازار تزریق کنند، از افزایش قیمت تخم مرغ تا کیلویی ۲۵ هزار تومان خبر داد.

احتمال افزایش قیمت مصوب تخم مرغ تا کیلویی ۲۵۰۰۰ تومان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی با بیان اینکه گرانی دان و دیگر نهاده‌های مربوط به مرغ موجب شده است تولیدکنندگان تخم مرغ نتوانند مقدار مورد نیاز مصرف را به بازار تزریق کنند،  تصریح کرد: قیمت فعلی مصوب شده الان اصلا برای تولیدکننده صرفه ندارد و قیمت اکنون بازار هم منطقی نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دی ماه سال قبل هیچ افزایش قیمتی از سمت تولیدکنندگان تخم مرغ نبوده اما با توجه به گرانی‌های دارو، واکسن، نهاده‌ها  وکارگر دیگر نای کشیدن بار تولید با قیمت‌های قبل را ندارند؛ قیمت دی ماه ۹۹، ۱۴ هزار تومان درب واحد تولید کننده و ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده  اعلام است.

وی افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی مقرر شد سازمان صمت، تعزیرات و جهادکشاورزی بر قمت تخم مرغ نظارت داشته باشند ودر صورت تخلف از قیمت مصوب سال ۹۹ با گران فروشان برخورد شود که در همین راستا نیز تعدادی پرونده بررسی و افراد متخلف به حوزه‌های قضایی معرفی شده‌اند.

وی از بررسی وضعیت تولید تخم مرغ در چند استان مجاور خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: ظرف دو هفته آینده بازار تولید وفروش تخم مرغ  به حالت عادی در خواهد آمد.

اورانی با بیان اینکه  قیمت فعلی مصوب شده اصلا برای تولید کننده صرفه ندارد و قیمت اکنون بازار هم منطقی نیست، در مورد قیمت آینده تخم مرغ بیان کرد: قطعا قیمت مثل قیمت مصوب سال قبل یعنی۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان نخواهد بود و البته بیش از ۲۵ هزار تومان  هم نخواهد رسید؛ قیمت پس از بررسی استان‌ها و تصویب در ستاد تنطیم بازار کشور مصوب و اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛  سید حسین موسوی‌نژاد رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی ۲۶ تیرماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هشدار بحران قیمت تخم‌مرغ طی سه ماه آینده را داده و خرید تخم مرغ و نگهداری آن در سردخانه را یکی از راه‌های حل این مشکل عنوان کرده بود.

منبع: فارس

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.