آیت الله خاتمی گفت: خودباوری و استقامت ملت ایران در برابر دشمن ریشه در فرهنگ و سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

خودباوری ملت ایران ریشه در فرهنگ و سیره نبوی دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه تبلیغی_مذهبی که به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یکی از اصول اساسی که در سیره پیامبر اکرم (ص) و همچنین سیره اهل بیت(ع) نقش مهمی داشت خودباوری و عدم وابستگی به بیگانگان بود.

وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در بالاترین درجه خودباوری قرار داشتند چرا که ایشان فردی بودند متکی به قدرت لایزال الهی و در همه امور ایمان راسخ داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه خودباور جامعه‌ای است که به توانایی‌های خود اتکا دارد و می‌تواند بدون وابستگی به دشمن مشکلات را حل کند تصریح کرد: مومنین نیز با تاسی به نبی مکرم اسلام(ع) و اهل بیت(ع) خداباور هستند؛ امام خمینی(ره) نیز با ایمانی که به خدا داشتند در برابر قدرت‌های استکباری ایستاد و هرگز از تهدیدهای دشمن نترسید.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خودباوری همراه با اتکاء به خدا، فرد و جامعه را به سعادت می‌رساند. ملتی که به نیروی خود متکی باشد خداوند دشمنان او را خوار و ذلیل می‌کند و این یک سنت الهی است که برای همیشه وجود خواهد داشت.

آیت الله خاتمی گفت: فرهنگ خودباوری همان فرهنگ ما می‌توانیم است که موجب شده ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمن مقاومت کند.

وی بیان کرد: شیوه رهروان راه انبیاء در طول تاریخ به همین شیوه بوده است و ملت ایران نیز که ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء الهی هستند، با اتکاء به نیروی ایمان بیش از چهل سال است که در برابر تمام قدرت‌های استکباری ایستاده است.

در ادامه این مراسم نیز سید مجید بنی فاطمه در رثای حضرت رسول اکرم(ص) و سبط گرامی ایشان، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.