مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اتمام طوفان حاره ای چرخنده «شاهین» در سواحل جنوب شرق ایران خبر داد.

«شاهین چرخنده» از سواحل مکران رفت/ جسد ۲ صیاد از ۵ مفقودی پیدا شد

به گزارش قدس آنلاین، نادر پسنده با بیان اینکه طوفان حاره ای چرخنده «شاهین» به اتمام رسیده و از سواحل جنوب شرقی کشور و دریای عمان دور شده است، گفت: طوفان شاهین در دریا و خشکی خساراتی ایجاد کرد که آنچه مربوط به سازمان بنادر بود، مدیریت این طوفان در بخش دریایی بود.

وی افزود: در سوانح دریایی تا این لحظه در حوزه شناورهای تجاری هیچ خسارت و سانحه‌ای نداشتیم. اما در حوزه اسکله‌ها و شناورهای صیادی با خساراتی روبرو بودیم.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۲ فروند لنج صیادی که به ابلاغیه‌ها و هشدارهای شیلات سیستان و بلوچستان توجه نکردند، در روز وقوع طوفان شاهین با قایق موتوری به دریای عمان رفتند و متأسفانه جلیقه نجات هم نداشته‌اند.

وی ادامه داد: ۵ سرنشین این دو قایق صیادی جان باخته‌اند که جسد دو تن از صیادان پیدا شده است.

پسنده با بیان اینکه عمده خسارات در بنادر صیادی بوده، ادامه داد: بنادر تجاری به دلیل استاندارد بودن در ساخت و ساز، خساراتی نداشته‌اند؛ همچنین لنج‌های تجاری نیز دچار خسارات خاصی نشده و ممکن است برخی لنج‌های چوبی دچار شکستگی‌هایی شده باشند.

وی تأکید کرد: معاونت دریایی سازمان بنادر تردد کشتی‌ها را از قبل از وقوع طوفان زیر نظر داشت و آنها را مدیریت کرد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر، به جز چند ساعتی که طوفان حاره ای چرخنده شاهین در نزدیکی سواحل بنادر سیستان و بلوچستان بود، فعالیت کشتیرانی تجاری و حامل کالاهای اساسی و غلات در بندر چابهار متوقف نشد.

مدیرکل ایمنی دریایی سازمان بنادر تصریح کرد: خسارات بسیار پایین طوفان به سواحل ایران در حالی بود که این طوفان خسارات بسیار گسترده‌ای به بنادر و سواحل کشور عمان وارد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.