۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: 771775

حرم مطهر حضرت رضا(ع) با پرچم‌ها و کتیبه‌های عزا سیاه‌پوش شده و بیرق‌های سبز و سیاه «همه خادم‌الرضاییم» هم سرتاسر خیابان‌های مشهد را پوشانده تا شهر امام رئوف در ایام شهادت ایشان سراسر شور و شعور باشد.

زائران رضا(ع)، سوگوار رحلت نبی اسلام(ص)

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سالروز رحلت جانگداز حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)، حرم مطهر رضوی مهیاتر از همیشه، آماده میزبانی از زائران شده است. خادمان این آستان با تشدید پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن، شرایط زیارت همراه با سلامت را فراهم کرده‌اند و همه تمهیدات لازم برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، نظافت و ضدعفونی مکرر سطوح و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صحن‌های حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

همچنین در این روزها با افزایش تعداد خادمان حرم مطهر رضوی، علاوه بر نظارت دقیق بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هدایت و راهنمایی زائرانی که در این ایام به حرم مطهر مشرف می‌شوند نیز تقویت شده تا آن‌ها با هیچ مشکل و کمبودی در حرم مطهر مواجه نباشند.

ویژه‌برنامه‌های عزاداری

از صبح امروز ویژه‌برنامه‌های عزاداری در حرم مطهر رضوی نیز با شور بیشتری در حال برگزاری است و پوشش گسترده رسانه‌ای این مراسم سبب شده علاوه بر جمع محدود زائرانی که در صحن و سرای حضرت حضور دارند، عموم دلدادگان حضرت رضا(ع) در جای جای ایران و جهان هم با تماشای تصاویر زنده این مراسم، از راه دور زائر آقا باشند.

برپایی موکب‌ها در خیابان‌های شهر

همچنین موکب‌ها و ایستگاه‌های عزاداری در جای جای شهر مشهد فعال شده است؛ از میدان شهدا و خیابان توحید در مرکز شهر گرفته تا حاشیه شهر و همه کوچه‌ها و خیابان‌ها. اما حال و هوای خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) با همه جای شهر فرق دارد و جنب و جوش خدمتگزاران زائران بیشتر است.

حضور زائران پیاده با وجود سختی‌های بسیار

با وجود اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی، محدودیت‌هایی اعمال شده و از راهی شدن کاروان‌های چند هزار نفری زائران پیاده به سمت مشهدالرضا(ع) خبری نیست، اما باز هم برخی از عاشقان حضرت در شهرها و روستاهای نزدیک، به رسم هر سال مسیر تشرف به مشهد مقدس را طی کرده‌اند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به این شهر عزیز آمده‌اند.

بسیج همه امکانات شهر و استان

مجاوران مشهدی آقا نیز در این روزها کم نگذاشته‌اند و همه امکانات شهری و استانی را برای خدمت به زائران امام به کار گرفته‌اند. هرکس به اندازه توانی که دارد در راه خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) قدم برداشته است؛ از مسئولین شهری و استانی گرفته تا خادمان بارگاه مطهر رضوی، نیروهای خدمات شهری و پاکبانان افتخاری.

همه خادم‌الرضا(ع) هستیم

اما چه زیباست تماشای خدماتی که امروز با شعار «همه خادم‌الرضاییم» در جای جای شهر به زائران آقا ارائه می‌شود. از نوجوانانی که در خیابان‌های اطراف حرم، کفش‌های زائران را واکس می‌زنند تا آن‌ها که غذاهای گرم بسته‌بندی شده بهداشتی را بین عاشقان حضرت توزیع می‌کنند. از کادر درمان، که علاوه بر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در موکب‌های عزاداری خادم‌الرضا شده‌اند، تا پاکبانان شهر که در این روزها همکاران تازه‌ای دارند تا داوطلبانی همچون اصحاب رسانه. این‌ها فقط گوشه‌ای از پویش «همه خادم‌الرضاییم» است و چه بسیار خدمات دیگری که در جای جای شهر مشهد و نقاط مختلف کشور، به نام امام رضا(ع) و با نیت مشارکت در برپایی سوگواره رضوی به بیماران، نیازمندان و عموم مردم ارائه می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.