فرماندار فیروزه از افتتاح پروژه خط انتقال آب شرب از سد بار فیروزه به شهر فیروزه خبر داد و گفت: با تأمین آب شرب شهر فیروزه از سد بار که آرزوی دیرینه مردم فیروزه بود، مردم شهر فیروزه از آب شرب با کیفیت برخوردار شدند.

افتتاح خط انتقال آب شرب از سد بار به شهر فیروزه

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حکیم‌پور  عنوان کرد: برای اجرای پروژه خط انتقال آب از سد بار به شهر فیروزه حدود سه سال به صورت ویژه وارد شدیم و خوشبختانه این تلاش‌ها به ثمر نشست و این پروژه مهم به بهره‌برداری رسید.

حکیم‌پور اظهار کرد: این پروژه از اواخر سال ۹۶ آغاز شد اما در سال ۹۷ به دلیل کمبود اعتبارات اجرای آن متوقف شده و از سال ۹۸ و ۹۹ تا کنون، اجرای پروژه با جدیت و قاطعیت پیگیری و دنبال شد.

وی ادامه داد: برای این پروژه تا الان حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است که در نهایت با پرداخت بدهی پیمانکار، کل پروژه حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حکیم‌پور با اشاره به اینکه این پروژه دارای ۱۱ کیلومتر خط انتقال از سد بار تا تصفیه‌ خانه است گفت: از طریق این خط انتقال، سالانه در مجموع یک میلیون متر مکعب آب از سد بار به شهر فیروزه منتقل شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در تصفیه‌ خانه از به‌روزترین تجهیزات استفاده شده و در کنار آن نیز یک مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی ایجاد شده است که آب را ذخیره و تصفیه کرده و وارد شبکه می‌کند.

فرماندار فیروزه گفت: پیش از این آب شرب شهر فیروزه از طریق چاه‌های عمیق تأمین می‌شد که این آب شور بود و مردم تا حدودی به لحاظ آب شرب در تنگنا بودند به همین دلیل اجرای پروژه خط انتقال آب از سد بار به شهر فیروزه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهر فیروزه بود که خوشبختانه محقق شد.

وی خاطر نشان کرد: با افتتاح این پروژه علاوه بر اینکه آب شرب شیرین و با کیفیت بسیار بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد تأثیرات زیادی بر منطقه از جمله مهاجرت معکوس خواهد داشت؛ چراکه یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در ایستایی و یا مهاجرت جمعیت، بحث آب است و قطعا با تأمین آب شرب با کیفیت شرایط برای زندگی در منطقه بیش از پیش فراهم خواهد شد.

گفتنی است: پروژه خط انتقال آب از سد بار به شهر فیروزه و تصفیه‌ خانه مجهز ۲۰۰۰ مترمکعبی آن دوشنبه ۱۲ مهر ماه با حضور مسئولان استانی و مسئولان شهرستان و نماینده مردم فیروزه در شورای اسلامی، به بهره‌برداری رسید.

سد بار بر روی رودخانه بار در دامنه کوه‌های بینالود و در ۲۳ کیلومتری شمال غرب نیشابور و شمال شرقی شهرستان فیروزه واقع شده است. حجم ذخیره آب این سد ۱۴ میلیون متر مکعب است و هدف از احداث آن نیز تأمین آب شرب نیشابور و تأمین آب مورد نیاز فولاد خراسان است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.