وزیر امور خارجه گفت: در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آنها به تعهدات خود در برجام، تهران هم به تعهدات خود بازمی‌گردد و پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعاهای بدون عمل سه کشور اروپایی برای بازگشت جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات ملاک نیست.

پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعاهای سه کشور اروپایی ملاک عمل ایران نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان که به لبنان سفر کرده است، امروز در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود درباره مذاکرات هسته ای و شرایط بازگشت ایران به مذاکرات افزود: معتقدیم مذاکره‌ای که حقوق و منافع ملت را تامین کند، مورد توجه ایران است.  

وی تاکید کرد: در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آنها به تعهدات خود، تهران هم به تعهدات خود بازمی‌گردد و پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعاهای بدون عمل سه کشور اروپایی برای بازگشت ایران به مذاکرات ملاک نیست.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بر اساس اقدامات عملی طرف های مقابل از جمله لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان تصمیم‌گیری و عمل می کنیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در توافق هسته ای ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند بوده و این روش را در صورت رفتار متقابل طرف‌های برجام احیا خواهیم کرد.

وی در ادامه این نشست خبری مشترک آمادگی ایران را برای کمک به لبنان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران ظهر پنجشنبه به وقت لبنان با حضور در وزارت امور خارجه این کشور با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

وزیران امور خارجه ایران و لبنان بعد از این دیدار با یکدیگر در یک نشست خبری مشترک به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

امیر عبداللهیان امروز همچنین با رییس جمهوری، رییس مجلس و نخست وزیر لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.