همدان- فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام پنج باند قاچاق سازمان‌یافته و بازداشت ۹۰۰ قاچاقچی کالا و ارز در استان خبر داد.

بازداشت ۹۰۰ قاچاقچی کالا و ارز در همدان

به گزارش قدس آنلاین ، سردار سلمان امیری در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت دارند اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در انعکاس اخبار، آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاعات جامعه به ویژه در پیشگیری از جرائم حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است که فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی هدفمند و عملکرد مقتدرانه این مجموعه خواهد بود گفت: هدف از این شعار بالا بردن اعتماد مردم به عنوان سرمایه عظیم اجتماعی بوده که ناجا نیز به این منظور تشکیل شده است.

امیری با بیان اینکه ما به دنبال انجام اقدامات مختلف در راستای تحقق مطالبات مردم هستیم افزود: قدردان رسانه‌هایی هستیم که در راستای قانونمند کردن مردم و نه قانون‌گریزی آنها ما را یاری کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: با وجود افزایش جرائم سایبری، برخوردهای موثر پلیس با این جرائم نیز ۵۷ درصد افزایش یافته به نحوی که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۷ مجرم اینترنتی توسط عوامل پلیس فتا در استان همدان شناسایی و دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا موفق به شناسایی ۲ هزار و ۳۹۸ سایت مجرمانه شده است، اظهار داشت: ۵۵.۴ درصد پرونده های کشف شده استان همدان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و مابقی مربوط به حتک حیثیت، برداشت غیرمجاز و دیگر جرائم سایبری است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در هفت ماهه نخست امسال با اجرای یک هزار و ۲۳۱ عملیات و ۳۰ رزمایش استانی و ملی، موفق به انهدام پنج باند سازمان یافته قاچاق کالا شده است.

سردار امیری، دستگیری ۹۰۰ قاچاقچی و کشف ۱۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق، تشکیل ۹۵۰ پرونده از جمله ۹ فقره تخلف بالای یک میلیارد تومان، پنج پرونده بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵۹ فقره پرونده با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات موثر پلیس استان همدان در سال جاری ذکر کرد.

۱۷ تا ۲۳ مهرماه هفته گرامیداشت نیروی انتظامی نامگذاری شده که در این مدت ۸۰ برنامه متنوع در استان همدان اجار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.