کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده، کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاهش پیدا می‌کند از افزایش نسبی دما در استان‌های شمالی تا اواخر هفته خبر داد.

افزایش نسبی دما در استان‌های شمالی تا اواخر هفته

به گزارش قدس آنلاین، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای نقاطی از گیلان بارش خفیف، مورد انتظار است. طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار و آسمانی صاف حاکم می‌شود که این وضعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

 

نقشینه ادامه داد: چهارشنبه به سبب گذر موج کم دامنه تراز میانی برای نقاطی از غرب، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رشد ابر و انتظار بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. با عبور این امواج از نوار شمالی کشور، پنجشنبه نیز برای مناطق شمالی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، نقاطی از اردبیل و گیلان، غرب مازندران، بلندی‌های البرز و جمعه در سواحل شرقی دریای‌خزر، مازندران و گلستان، بلندی‌های البرز مرکزی وشرقی، نقاطی از خراسان‌شمالی، رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

 

به گفته وی، تا روزهای پایانی هفته برای نیمه شمالی کشور، افزایش نسبی دما مورد انتظار است و وزش باد شدید در نوار شرقی برای دو روز آینده به ویژه منطقه زابل و کرمان، احتمال خیزش گردوخاک را افزایش می‌دهد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا، تنگه‌هرمز، شرق خلیج‌فارس، مواج و متلاطم می‌شود که هشدار دریایی سطح زرد نیز در طی این مدت برای آن مناطق صادر شده است.

 

نقشینه گفت: تهران امروز و فردا، آسمانی صاف همراه با غبار محلی دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۲۱ درجه است و پنجشنبه به ۲۷ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.