عضو کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ساخت المانهای بهاری مشهد که به طرحهای "استقبال از بهار" شهرت یافته اند باید به تولیدکنندگان درون استانی واگذار شود.

ساخت المانهای بهاری مشهد به تولیدکنندگان درون استانی واگذار شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین صاحبی افزود: طرح "استقبال از بهار" بیش از ۱۰ سال است که در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته و هرساله این موضوع درحال گسترش است از این رو برگزاری جلسات هماهنگی برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ در دستورکار شورای شهر قرار گرفته و برنامه‌ها و طرح‌هایی توسط سازمان پارک‌ها و حوزه‌های فرهنگی و خدمات‌شهری برای این حوزه پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: شیوه و روش اجرای طرح استقبال از بهار نیازمند تغییر است و این طرح باید به تشکل‌های مردمی و واحدهای تولیدی داخل استان واگذار شود و امسال می‌توان حداقل برای ۵۰ درصد از المان‌های شهری فراخوان منتشر کرد و طرح را در اختیار واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان استانی این گونه المانها قرار داد.

عضو کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "حمایت از تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها" باید به سمت حمایت از تولید و تبلیغ محصولات بومی گام برداریم و این اقدام علاوه بر اشتغالزایی موجب افزایش میزان فروش محصولات نیز می‌شود.

طرح استقبال از بهار  یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد است که طی ۱۰ سال اخیر با مددگیری از خلاقیتها، نمادهای زیبا از آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی را در آستانه روزهای آغازین بهار در فضای عمومی شهر جانمایی می کند و همگام با نو شدن طبیعت در صدد نشاط بخشی به شهروندان مشهدی و زائران و مسافران نوروزی در این کلانشهر است.

نوروز امسال ۲۰۶ قطعه المان جدید شهری و بازآفرینی‌ شده به همراه با ۳۹ پرده نقاشی دیواری برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ در نقاط مختلف این کلانشهر برپا شد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.