سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به واردات بیش از ۸۰ درصد واکسن به کشور از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، رسیدن رقم واردات واکسن تا هفته اول آبان به بیش از ۱۳۰ میلیون دُز را همت بی نظیر در دولت آیت‌الله رئیسی خواند.

خطیب‌زاده: واردات بیش از ۸۰ درصد واکسن کرونا از آغاز به کار دولت سیزدهم بوده است

به گزارش قدس آنلاین، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات اخیرش در خصوص برنامه جامع راهبردی ایران و چین و واردات واکسن کرونا اظهار داشت: تقریبا بیش از ۸۰ درصد واکسن وارد شده به کشور، از چین و دیگر کشورها، طی نزدیک به ۲ ماه گذشته و آغاز به کار دولت آقای دکتر رئیسی محقق شده است، که در پرتو در اولویت اول و فوری قرار گرفتن واردات واکسن از سوی رئیس جمهور و دولت سیزدهم بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: رسیدن به سقف ۷۰ درصد واکسیناسیون جامعه طی کمتر از ۲ ماه، خود بهترین‌ گواه از همت و جهادی است که در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

خطیب‌زاده رسیدن رقم واردات واکسن تا هفته اول آبان به بیش از ۱۳۰ میلیون دُز را همت بی نظیر در دولت سیزدهم برشمرد که در کنار تولید پرافتخار داخلی، رقم تامین واکسن را بسیار بیش از این خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تأکید کرد: ۲ برابر شدن سفارش خرید طی هفته‌های اول روی کار آمدن دولت سیزدهم، پیش بینی و تامین واکسن برای سنین زیر ۱۸ سال، شکسته شدن مکرر رکورد واردات هفتگی و ماهانه و برداشته شدن محدودیت سنی واکسیناسیون، از جمله تحولات مربوط به واکسن در دولت سیزدهم بود که همه اقشار مردم با چشم خود شاهد آن بوده‌اند.

گفتنی است؛ «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به واردات منظم هفتگی واکسن کرونا اعلام کرد که به جز واردات منظم هفتگی، ان‌شاءالله بزودی حداقل ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارد کشور می‌شود. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.