۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 773004

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: خاک شرق اصفهان به رغم برخورد قضایی با برخی متخلفان همچنان سرقت شده و به کوره‌های گچ و آجر حومه این کلانشهر منتقل می‌شود.

خاک دزدی در شرق اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علیرضا طاهری با اشاره به اینکه سال جاری تاکنون ۲۲ نفر در رابطه با سرقت خاک از شرق اصفهان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: خاک از شرق اصفهان (سگزی) در حالی سرقت و به کوره‌های گچ و آجر حومه شهر از جمله حبیب‌آباد منتقل می‌شود که برای کاهش آلودگی هوا و محیط زیست و حفظ سلامت مردم اصفهان خروج این واحدهای آلاینده به شعاع ۵۰ کیلومتری ضروری است.

وی با بیان اینکه مازوت سوزی این کوره‌ها و همچنین انتقال خاک به تشدید آلودگی هوای اصفهان منجر می‌شود، ادامه داد: تاکنون جلساتی در راستای مقابله با ریزگردها در شورای حفاظت از بیت المال برگزار و این موضوع مطرح شده است اما رفع این معضل نیازمند ورود جدی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول به ویژه محیط‌زیست، مدیریت بحران و دستگاه قضا استان بوده زیرا موضوع سلامتی مردم اصفهان مطرح است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان تناژ خاک سرقت شده توسط کارشناسان باید بررسی شود، تاکید کرد: با هرگونه برداشت غیرمجاز خاک و حمل و نقل آن با کمک نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.