معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا افق ۱۴۰۴ حدود ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی از سوی شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انجام خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در پروژه‌های معدنی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش قدس آنلاین، وجیه‌الله جعفری  امروز در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۳) در دانشگاه تهران افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از ابتدای فعالیت تا امروز بیش از ۲۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش معدن و صنایع معدنی با کمک بخش خصوصی انجام داده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان‌کرد: در سال‌های گذشته تلاش شد تا نقش تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و بسترسازی برای بخش خصوصی از سوی ایمیدرو افزایش یابد و تا حد ممکن از اجرا فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: امروز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از طرح‌های مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی توسط بخش خصوصی با هدایت و حمایت ایمیدرو در حال انجام است و تا پایان سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آن اجرایی شده است.

جعفری بیان داشت: تلاش شده تا از ظرفیت شرکت‌های وابسته یا تابعه ایمیدرو در اقتصاد کشور نیز که شرکت‌هایی پیشران بوده و ۲۳ درصد ارزش بورس را در اختیار دارند کمک بگیریم.

وی تاکید کرد: امروز موضوعاتی نظیر «کربن صفر» و «ضایعات صفر» جزو برنامه های حیاتی بخش معدن و صنایع معدنی است که دستیابی به آن‌ها نیازمند خلاقیت و فناوری در حوزه‌ها است.

‌ رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین ۳ ادامه داد: حمایت از ایده‌های نوآورانه و افزایش توانمندی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: در طول سه دوره برگزاری جشنواره شاهد رشد تعداد ایده‌های خلاقانه دریافتی از ۱۱۳ ایده در سال نخست، ۱۱۲ ایده در سال دوم و ۱۵۰ ایده در سال جاری بودیم که تاکنون دو مورد از ایده‌های رسیده در سال دوم تجاری شده است.

جعفری ادامه داد: سرمایه اصلی اقتصادی کشور نیروی انسانی است و اصول اقتصاد دانش‌بنیان نیز بر نیروی انسانی متخصص و خلاق بنیان شده است.

وی تصریح کرد: عبور موفق از چاله‌های تحریم با طی مسیر توسعه دانش بنیان با تکیه بر نیروهای داخلی میسر می‌شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: استخراج بهینه و استحصال حداکثری ارزش افزوده از منابع معدنی مستلزم رعایت موازین توسعه پایدار است که با استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از فناوری‌های کم آب‌بر و مدیریت انرژی، مصارف بازیافت، توجه به ایمنی و بهداشت در معدن، ارائه محصولات نوین، مدیریت پسماندهای معدنی و توسعه زنجیره ارزش معدنی ممکن می‌شود.

 سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۳) از امروز (۲۶ مهرماه) به مدت سه روز (تا ۲۸ مهرماه) با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و دیگران بازیگران حوزه معدن و صنایع معدنی و اقتصاد دانش‌بنیان برگزارمی‌شود.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.