گردهمایی معاونان فرهنگی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کشور طی دو روز در مجتمع فرهنگی ملاصدرای تهران برگزار شد.

ترویج و احیای معروف زمینه منکر را از بین می برد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گردهمایی معاونان فرهنگی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کشور طی دو روز در مجتمع فرهنگی ملاصدرای تهران برگزار شد.

این گردهمایی با هدف ابلاغ سیاست ها و رویکردهای ستاد امر به معروف کشور و هم افزایی ستادهای استانی در راستای ترویج و احیای فریضتین در سراسر کشور و با حضور رییس، دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی منکر کشور برگزار شد.

آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اختتامیه این گردهمایی اظهار داشت: مساله امر به معروف و نهی از منکر ابعادی دارد که از انسانی ترین و مترقی ترین قوانین اجتماعی عالم بشریت است.

وی افزود: امربه معروف و نهی ازمنکر از دیدگاه قران کریم تنها امتیازی امت اسلام نسبت به سایر امت ها است. این دو فریضه هم جاذبه هستند و هم دافعه که نشانه حیات و زندگی هستند. مجموعه جامعه ما یک پیکر است که قدرت دفاعی آن در برابر ویروس های خطرناک، در مقابل الحاد و پلیدی و پلشتی مساله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی همچنین گفت: این دو فریضه اگر نباشند خداوند نصرت خود را بر جامعه نازل نمی کند. در سوره مبارکه حج حق متعال اشاره می کنند که اگر امر به معروف و نهی از منکر به مثابع سیستم دفاعی جامعه ایت و اگر نباشد شما مراکز فرهنگی نمی توانید داشته باشید. بدین ترتیب اثر دفاع برقراری و ماندگاری پایگاه های یاد خدا و پایگاه های توحیدی و اخلاقی سازنده جامعه است. بعد می فرماید خدا ی متعال مطمئنا نصرت می کند کسانی را که قدرت حکومتی، قدرت تشکلی قدرت اجتماعی و قدرت اقتصادی و اقتدار سیاسی پیدا کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:  اگر اقامه نماز، ایتای زکات و امر به معروف و نهی از منکر نباشد خدا کمک نمی کند و وای به حال جامعه ای وای به حال تشکلی وای به حال فردی که خدا او را رها کند.

وی افزود: امر به معر وف ونهی از منکر مایه ی بیداری جامعه می شود، مایه حساسیت انسان ها در برابر عوامل تخریب و فساد می شود. کسی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند روی عضویت خود در خانواده بزرگ جامعه بشری قلم کشیده ادم عضوی یک مجموعه ای بود اگر به یک عضو دردی وارد شود همه اعضا عکس العمل نشان می دهند مگر اینکه آن عضو جدا شده باشد یا مرده باشد. اگر پیکر پیکر زنده ای باشد در برابر فساد یک درد در یک عضو همه عکس العمل نشان می دهند و برای تقویت آن عضو مجموعه بدن برای تغذیه برای استنشاق همه به هم کمک می کنند. بنابراین امربه معروف ونهی از منکر هم علامت زنده بودن جامعه است و هم ارتباطی میان اعضای جامعه است.

رئیس ستاد امر به معروف تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر کل جامعه را باهم پیوند میزند. درقرآن کریم  روایت های ما همه جا امر به معروف بر نهی از منکر مقدم ذکر شده است. این  نشان می دهد که ما اگر خوبی هایمان را برجسته کنیم، خوبی هایمان را بتوانیم به صورت تابلو قشنگ نشان دهیم زمینه منکر خود به خود از بین می رود. بنابراین اگر منکر وجود دارد برای این است که معروف ها ضعیف شده اند. آبادی میخانه ز ویرانی ماست، اگر ما آباد باشیم، اگر ما قوی باشیم، اگر ما ازدواج را در جامعه راه بیندازیم، منکرات اخلاقی بوجود نمی آید. چون ازدواج مهم تلقی نمی شود و  اهمیتش در نزد جوان ها کاهش پیدا کرده فساد در جامعه رواج پیدا می کند. در همه امور هم همینطور است.

 وی افزود: سرقت، فحشا و قاچاق معلول چیست؟ معلول بیکاری است. اگر آمدیم جامعه را تشویق کردیم به تولید و اشتغال جوانان، وقتی اشتغال و تولید آمد سرقت از بین می رود، فحشا از بین می رود، قاچاق از بین می رود، اعتیاد از بین می رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.